Fandom

World of Warcraft Wiki

Amani Birodalom

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Az Amani birodalom az egyik első államszervezet volt Azerothon - kb. 16 ezer évvel ezelőtt, a kaldoreiek (night elfek) megjelenése előtt már létezett az akkori Kalimdor középső részét uraló forest troll királyság - északon a későbbi ice trollok ősei alapították meg az aprócska Gundrakot, míg délkeleten a jungle troll törzsek a Gurubashi Birodalmat. Az Amani és a Gurubashi trollok nem kedvelték egymást, de nem igazán háborúztak - lévén volt egy közös ellenfelük: a rovarszerű aqirok birodalma, Azj'Aqir. A trollok évezredekig harcoltak, és végül győztek, míg az aqirok túlélői kettészakadtak: a déli csoport megalapította Ahn'Qirajt és a qiraji, illetve a silithid fajjá alakult, míg az északiak létrehozták Azjol-Nerubot és belőlük lettek a nerubianok. Az Amani trollok egyik törzse a győzelem után nyugatra vándorolt, és később már nem hallott felőlük senki - viszont azon a területen volt a Well of Eternity, és az elköltözésük után tűntek fel a night elfek, így egyes vélekedések szerint ez a trolltörzs lehetett a kaldoreiek őse. A night elfek fejlettebbnek és felsőbbrendűnek tartották magukat, így háborúba kezdtek a trollokkal. Ez a háború is évszázadokig tartott, és a night elfek visszaszorították a trollokat, és elfoglalták Kalimdor területének nagyobbik részét. Azonban az uralkodójuk, Queen Azshara hataloméhségében - és őrületében - meg akarta idézni a Burning Legion démonainak vezetőjét, Sargerast Azerothra... és ezt követően a night elf ellenállók - kiegészülve a taurenekkel, az earthenekkel és a furbolgokkal - polgárháborút kezdtek királnőjük követői és a démonok ellen. A trollok nem vettek részt a háborúban, bár a megmaradt területeiket megvédték; ám a Well of Eternity pusztulása és a Kalimdort darabokra szakító katasztrófa, a Sundering után ők sem tudtak igazán komoly erőt felmutatni egy ideig. Ezután a Gurubashi Birodalom a létrejött új kontinensek közül a keletin, Azerothon foglalta el a déli területeket (bár egy törzs, a Sandfury Kalimdor déli részén, a tanarisi sivatagban maradt), míg az Amani túlélők Azeroth északi részeit, a később Lordaeronként ismert területet foglalták el. Miután a Kalimdorról száműzott Highborne night elfek (a későbbi high elfek) megérkeztek Lordaeronba, azonnal összetűzésbe kerültek a trollokkal az évezredes viszály folytatásaként, és ez akkor mélyült el, amikor az eredetileg Tirisfal Grove-ban letelepedett high elfek Quel'thalasba költöztek. A terület szent hely volt a trollok számára, akik első számú célja volt a betolakodók kiűzése. A hadiszerencse az évszázadok során melléjük is szegődött, és az Amani Birodalom kiirtással fenyegette Quel'thalas lakóit. Ekkor a high elfek követeket küldtek a viszonylag frissen megalakult Arathor királyához, Thoradinhoz, és kitanították az első 100 mágust az emberek közül. Ezután a high elfek és az arathiak együttes erővel támadták meg a trollokat, és az Alterac Mountainsnél lezajlott csatában gyakorlatilag az utolsó szálig lemészárolták a troll sereget.

Forest Troll

A trollok nem tértek többé magukhoz a vereségből, ami az utolsó troll birodalom bukását jelentette (a Gurubashi Birodalom már korábban felbomlott a polgárháborúnak köszönhetően), és a különböző törzseik különböző helyeken telepedtek le: az Amani törzs Zul'Amanban, a Witherbark törzs Arathi Highlandsen és Hinterlandsen, a Shadowglen törzs Siverpine Forestben, a Mossflayer törzs Lordaeronban, a Vilebranch törzs Hinterlandsen, a Shadowpine törzs Quel'thalasban, a Firetree és a Smolderthorn törzsek szintén Lordaeronban, míg a Revantusk törzsnek nem volt állandó lakhelye. A forest trollok folyamatosan háborúztak az emberekkel, a high elfekkel és egymással is, egészen addig, amíg fel nem tűnt egy karizmatikus vezető, aki összefogta a troll törzseket: Zul'jin. Azt tervezte, hogy megtámadja Quel'thalast és visszaszerzi a szent földet - és ehhez jó alkalmat kínált, amikor a Második Háború alatt Orgrim Doomhammer felajánlotta nekik, hogy csatlakozzanak a Hordához. Zul'jin ezt elutasította, de amikor az ork, goblin és ogre erők kiszabadították az emberek fogságából, már hajlandó volt a csatlakozásra. A Horda és a trollok ostrom alá vették Quel'thalast, amivel a high elfeket rávették, hogy csatlakozzanak az Alliance-hez. Azonban amikor Doomhammer a Hordát Lordaeron ellen fordította és feladta Quel'thalas ostromát, Zul'jin megszakította a kapcsolatokat velük - kivéve a Firetree és a Smolderthorn törzseket, amelyek továbbra is követték Doomhammert, majd később Rend Blackhandet és az ő Dark Horde-ját. A Firetree törzs a jelek szerint azóta felmorzsolódott, mert nincs nyomuk, de a Smolderthorn trollok a mai napig Blackrock Spire-ben vannak és Blackhandet szolgálják. A forest trollok a Firetree és a Smolderthorn törzsek tagjait őrültnek tartják, amiért egy megnyerhetetlen háborút vívnak a mai napig, és a Hordát is ellenségnek és árulónak tartják számon.

Zul'jin

Zul'jin a Revantusk törzzsel maradt, akik a legkisebb forest troll törzsként a legtöbb támadásnak voltak kitéve - és Zul'jin eltűnése után Hinterlands keleti partjára költöztek. Zul'jint halottnak hitték - de mint később kiderült, a high elfek fogságába került, akik megkínozták és fél szemére megvakították, de Zul'jin később a bal karja árán meg tudott menekülni és Zul'Amanba ment. A forest troll törzsek közül a Shadowglen törzs a Harmadik Háborúban elpusztult: amikor Tyrande Scourge ostrom alá került, Illidan és naga szövetségesei a leggyorsabb útvonalon akartak eljutni hozzá, ami a trollokon át vezetett - így kiirtották a törzset. A Mossflayerek szintén a Harnadik Háború áldozatai lettek: a Scourge által meggyengített emberek területein elkezdtek terjeszkedni, de a plague őket sem hagyta érintetlenül. Amikor egy vadászatra indult csapat tagjai hosszas keresés után végül látszólag egészséges vadállatokra bukkantak és a zsákmányból etek is, maguk is megfertőződtek és élőhalottá váltak - őket ma Undercroftnál találhatjuk. Egyiküket, Hameyát visszaküldték a Mossflayer erősségbe, Zul'Masharba a többiek megfertőzésére, de ő még megőrzött annyit magából, hogy egy jegyzetben segítséget kérjen. A Zul'Masharba érkező kalandorok azonban rengeteg friss sír mellett néhány még élő Mossflayer trollt, és élőhalottakat találtak csak, köztük Hameyát is. A Revantusk trollok, amikor hírül vették Thrall kísérletét a Horda megújítására, követeket küldtek hozzá a régi szövetség szellemében - az ajánlatuk szerint a falujuk a Horda bázisa lehet Azeroth északkeleti részén, cserébe segítenek nekik fennmaradni az ellenséges Witherbark és Vilebranch törzsekkel szemben. Thrall elfogadta ezt az ajánlatot, ami miatt a Revantusk törzs státusza szintén áruló a forest trollok között - ugyanakkor ők is árulónak tartják a többi törzset, amiért nem tartják magukat a régi szavukhoz. Maga Zul'jin az Alliance-t mindig is ellenségének tartotta, és amikor korábbi kínzóinak, az immár blood elfeknek a Horda tagságot ajánlott fel, őket is megtagadta. Az Amani törzs vezetőinek segítségével megidéztette a forest trollok loa istenei közül néhányat, és az ő erejükkel felvértezve támadást tervezett a blood elfek ellen - de ehelyett az Alliance és a Horda támadása ellen kellett védekeznie Zul'Amanban, azonban harcosait felmorzsolták, és ő maga is meghalt.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki