Fandom

World of Warcraft Wiki

Arathor

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Arathor volt az első nagyobb emberi nemzet - és birodalom, Arathori Birodalom néven - melyet akkor alapítottak, mikor az Arathi nevű ember törzs sikeresen egyesítette a Keleti Királyságok többi törzsét. A fővárosa Strom volt, mely napjainkban is létezik, mégpedig a félig elhagyatott Stromgarde Erőd.

A kezdetekSzerkesztés

Mikor a trollok már túl nagy veszélyt jelentettek az emberekre, az egyik ember törzs, az Arathi harci és politikai hadjáratba fogott, hogy a riválisai felé kerekedjen. A legyőzötteknek egyenlőséget és békét ajánlottak, így hamar egy nagy nemzetté váltak, melyet Arathornak hívtak. Felépült a főváros, Strom, és az emberek sereglettek a később Léguraföldnek (Lordaeron) nevezett vidékre.

Eközben Kveltalász (Quel'thalas) tündéi nyílt háborúban álltak a trollokkal. A vereség szélén állva követeket küldtek Stromba, hogy az emberek királya, Thoradin segítségét kérjék. cserébe beleegyeztek, hogy száz embert kitanítanak a mágia használatára. Stromgarde katonai erejének és a tünde és ember mágusok varázserejének köszönhetően könnyedén legyőzték a trollokat. Ez volt a Keleti Királyságok történetében az első nagyobb háború, melyet Trollháborúknak (Troll Wars) nevezünk.

A felbomlásSzerkesztés

A trollok legyőzése után a tündék utasítására az új ember mágusok elhagyták Stromot, és megalapították a saját városállamukat, Dalarant, melyet a mágia tanulmányozásának és használatának szenteltek Idővel újabb városállamok jöttek létre: Gilnász (Gilneas), Ógádoros (Alterac) és Kultirász (Kul Tiras). A nemesség nagy része úgy döntött, hogy Stromgarde-ból az északi, termékenyebb vidékre, Léguraföldre (Lordaeron) költözik, míg Thoradin örökösei messze délre vándoroltak, ahol megalapították Azeroth királyságát, melyet később Viharváradnak (Stormwind) neveztek. Azon kevesek, akik Stromban maradtak, átnevezték a várost Stromgarde-ra.

TovábbéléseSzerkesztés

Az emberlakta országok, melyek Arathorról szakadtak le, nem egyesültek egészen a Második Háborúig, mikor is megalakult Léguraföld Szövetsége (Alliance of Lordaeron), a mai Szövetség elődje. Léguraföld Szövetsége a Második Háborúban sikeresen legyőzte az Ork Hordát. Sir Anduin Lothar nagyúr - mint az ősi Arathi vérvonal utolsó leszármazottja - annak idején felszólította Kveltalász tündéit, hogy csatlakozzanak ehhez a szövetséghez, hogy visszafizessék a segítséget, amelyet Arathor emberei nyújtottak nekik a Trollháborúk alatt.

Lásd mégSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki