Fandom

World of Warcraft Wiki

Dark Portal

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Wow wallpaper dark portal by goodbadboy-d5fkk27.jpg

A Dark Portal Azerothra nyíló része

A Dark Portal, másnéven a Great Portal egy átjáró Draenor(a későbbi Outland ) és Azeroth között. A portál Azerothi oldala Azeroth(kontinens) déli részén, azon belül a Blasted Lands délkeleti részén fekszik. Az outlandi oldal, A Végzet Lépcsője(saját fordítás) Hellfire Peninsula keleti részén helyezkedik el.

TörténeteSzerkesztés

A Dark Portal a Sötét Titán, Sargeras által irányított Medivh és a Árnyék Tanács(Shadow Council) közös erőfeszítéseinek az eredménye, amelyen kereszül a Lángoló Légió által irányított Sötét Horda(Dark Horde) megszállhatta Azerothot. A portál áthidalta a mérhetetlen távolságot Azeroth és Draenor között, mellesleg elég nagy volt ahhoz, hogy egész seregek kelhessenek át rajta. Gul'dan, az ork nekromanta azonnal átküldte felderítőit, hogy felkészítsék a portált a következő invázióra. Miután a portál kibővült, az akkor még vérszomjas orkok gond nélkül lerohanhatták a gyanútlan Azeroth Királyságát. Ezzel elkezdődött az Első Háború.

Miután a Hordát legyőzték a Második Háborúban, Lordaeron Szövetsége elfoglalta a Dark Portalt. Abban a reményben, hogy ezzel véget vethet a további ork inváziónak, Archmage Khadgar megpróbálta bezárni az átjárót. Miközben a terület megsérült/elpusztult, a kapcsolat a két világ között megmaradt, mint a valóság szövetének egy sérült része. Ezután, hogy megvédjék a Portál maradványait, megépült Nethergarde Keep.

Egy ún. sötét varázsleplet használtak abból a célból, hogy elrejtsék a Nethergarde-ben lévő mágusokat

NerzhulWoW.jpg

Ner'zul, a Shadowmoon Klán és Draenor "vezére"

, a Bleeding Hollow klán kihasználta ezt a kis rést, hogy visszajuthassanak Draenorra. A Bleeding Hollow történetét Azerothról meghallgatva az Öreg Sámán, a Shadowmoon Klán vezetője, és Draenor Hadvezére, Ner'zhul megtervezte számos portál megnyitását különböző világokba, hogy azokat a Légió leigázhassa. Ehhez Ner'zhulnak szüksége volt különböző misztikus leletekre, úgy mint:

  • Medivh könyvére
  • Gul'dan koponyájára
  • Sargeras ékköves jogarára és
  • Dalaran Szemére.

Annak érdekében, hogy a sámán megszerezze ezeket az ereklyéket, újra megnyitotta a Dark Portal-t és egy kisebb seregét átküldte rajta. Therenas Menethil , Lordaeron uralkodója meggyőződve arról, hogy az orkok újabb invázióra készülnek Azeroth ellen, összehívta legnagyobb, legmegbízhatóbb hadnagyait, köztük Khadgart és a paplovag Turalyont, hogy a Portál túloldalán hajtsanak végre egy expedíciót annak érdekében, hogy véget vessenek az orkok fenyegetésének egyszer és mindenkorra.

Ner'zhul megnyitotta a fent említett portálokat a különböző világokba, ám látták előre, hogy ezekért szörnyű árat fognak fizetni. A portálok hatalmas energiáinak felszabadulása miatt Draenor részei folyamatosan elszakadtak egymástól. Grom Hellscream és Kilrogg Deadeye -akik látták, hogy az öreg sámán portáljai elpusztítják a világot és az orkokat egyaránt- még időben átvezették klánjaikat a Dark Portal túloldalára. A Szövetség Draenoron maradt erői a pusztuló bolygón maradtak, és megegyeztek abban, hogy meghozzák a végső áldozatot: elpusztítják a saját oldalulok lévő Dark Portalt, még mielőtt a Draenoron felhalmozódott energiák megsértik Azeroth épségét is. Voltak jelek arra, hogy Ner'zhul egyik portálja túlélte Draenor pusztulását és fennmaradt a szétzúzott világban, amit mind a mai napig Külvilágnak(Outland) hívnak.

A Dark Portal passzív maradt körülbelül 20 évig, amíg Demon Lord Kazzak, Kil'jaeden hadnagya rá nem talált egy nagy mágikus erővel bíró tárgyra, és az ereklyét arra nem használta, hogy újraindítsa a Portált.

A World of WarcraftbanSzerkesztés

Amikor a World of Warcraft útjára indult, a Dark Portal már fellelhető volt a játékban Stormwindtől délkeletre és (a 2.0.1-es patchig) elit démonok és segítőik vették körül. A portál fénye kék volt, ez jelezte inaktivitását. Úgy ítélték meg, hogy csak egy dekoratív elem a Warcraft törénetének egy részéből. A Portal Azeroth-i oldala úgy tűnik, nagyon letisztult külsővel rendelkezik -csak egy-egy faragott őr található a szélein, homlokzatán pedig egy feltekeredett kígyó látható.

Az első kiegészítő, a Burning Crusade bejelentését követően kiderült, hogy a Dark Portal-t újra megnyitják és elsődleges eszköze lesz az Outlandre való átutazáshoz. Készülőben volt az expanzió, a Blizzard kiadta a 2.0.1-es patchet "Before the Storm" néven, ezzel előkészítve az eredeti területek és a világ bővülését. Amellett, hogy megváltozott a térkép, új NPC-k, közlekedési eszközök, és a fajok fővárosai bekerültek, a démonokat és rabszolgáikat kivették a Dark Portal környékéről és úgy tűnik, helyére a Szövetségé és a Horda táborai kerültek.Az átjáró színe zöldre változott, ezzel jelezve, hogy a portál meg van nyitva.

A Portálon való átkeléshez, az új fajok használatáshoz szükséges a Burning Crusade kiegészítő telepítése. Ha valakinek nincs fenn a Burning Crusade, és át akar kelni a Dark Portalon, "Burning Crusade Expansion Pack Required" üzenettel szembesül. Régen szükséges volt 58-as, vagy annál magasabb szintnek a megléte ahhoz, hogy egy karakter átkerülhessen Outlandre, de ez ma már nem kritérium.

Nézd meg a Stair of Destiny-t információért a portál másik oldalán.

A Dark Portal újra megnyílikSzerkesztés

Az utolsó patch kiadása előtt a Burning Crusade(2.0.3) tartalmazott egy World Eventet, amelynek keretében újra megnyílt a Dark Portal. Felguardok és Voidwalkerek tömkelegét ontotta magából a portál, e körül tartózkodott az Argent Dawn egyik tábora is. A tábor vezetője felajánlott egy küldetést(Into the Breach) a játékosoknak. A küldetésben 6 darabot kellett megölni az özönlő Felguardok közül. Ha a játékos sikeresen befejezte a küldetést, jutalma egy Tabard of the Protector, ami egy speciális változata a Tabard of the Argent Dawn-nak. Amikor a játékos használja, körülötte egy vizuális effekt jelenik meg, ami hasonlít a Holy Nova nevű spell effectjéhez, csak ez a tabard viselőjen látható az effekt lejártáig.

Lord Kazzak is eltűnt egykori basted lands-i helyéről, hogy átköltözhessen új lakhelyére, Outlandre. A helyét Azerothon Highlord Kruul vette át. Ő nem elégszik meg azzal, hogy a Tainted Scar egyik kis lyukában üljön, ezért folyamatosan ostromolja a nagyobb városokat és más területeket és megöl mindenkit addig, amíg el nem hajtják onnan.

Utazási csomópontokSzerkesztés

Ahhoz hogy elérjük a Dark Portalt, különböző útvonalakat kell használni a Horda és a Szövetség játékosainak egyaránt. A Szövetség tagjainak el kell jutniuk Nethergarde Keep-hez vagy Surwich-hez, attól függ, északról vagy délről szeretnék megközelíteni a portál kráterét. A Horda játékosainak viszont el kell utazniuk egészen Sunveil Excursion-ig, ami a portál kráterétől délre helyezkedik el.

A 3.2.0-ás patchben viszont elérhetők különböző kis portálok a nagyvárosokban, a portal trainerek közelében(a Mage Tower Stormwindben, a The Temple of the Moon Darnassusban, a mágus tanítók körzete Silvermoonban és a Pool of the Vision Thunder Bluffban). Ez biztosítja a könnyű eljutást a Portál közelébe mindkét frakciónak egyaránt. A portálok használatához viszont minimum követelmény az 58-as szint.

Forrás: Dark Portal (angol nyelvű változat egy kis kiegészítéssel)Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki