Főzés

Cooking Icon World of Warcraft Cooking (Sütés-főzés) (Profession) (hivatás)
IngredientsSütés hozzáértésekKüldetésekReceptekEdzők

Ételt készítenek a játékban hogy meggyógyítson küzdelemből kiesett játékosokat, hogy képesek legyenek visszatérni a harchoz amilyen gyorsan csak lehetséges.

Ahogy utazol a világban, észre fogod venni, hogy gyakran kapsz meg több darab húst , ahelyett hogy eladnád kereskedőknek, arra tudod használni, hogy ételt készíts belőle. Ha te olyan játékos vagy, akinek szüksége van ételre, mint például egy nem gyógyító játékos, az étel nagyon fontossá válik a számodra.

Kereskedőktől tudsz ételt venni, de az étel, amit sütés-főzésen keresztül nyersz, majdnem ingyen van és ez ténylegesen sokkal hatásosabb. A sütés-főzés szintén egy nagyon jó másodlagos készség mert a vicces és érdekes tálakkal játékosokat tudsz szórakoztatni. Átadsz valakinek [Gooey Spider Cake], [Giant Clam Scorcho], vagy egy [Curiously Tasty Omelet] és látni fogod mire gondolunk.

Továbbá bizonyos főzött ételeknek van egy 15 perces, 30 perces, vagy 60 perces hatásuk Well Fed ami idő alatt a közvetlen gyógyitáson felül feljavít minden buffot. (Tudod, hogy küzdeni mész,és van néhány perced? Egyél ezt [Herb Baked Egg] ad +2 Spirit és +2 Stamina 15 percig. A +2 stamina 20 pontot ad az élethez, a +2 spirit pedig gyorsabban töltödik vissza az élet és a mana.) A receptek egy listáját és azokat a buffokat amiket adnak, lejjebb találhatjátok . A Burning Crusade-ban, sütés-főzéssel segítenek különböző kasztoknak, a buffokkal, mint például a fokozott mozgékonyság (increased agility), varázslat erősítés (spell damage) miközben gyógyitanak, stb. Adhatsz egy kényeztetést szintén egy vadászháziállatnak vagy egy Warlock kegyeltnek

KövetelményekSzerkesztés

A legtöbb recept fűszereket vagy hozzávalókat igényel, amiket kereskedelmi árusoktól szerezhetnek. [Mild Spices] 10c vagy 5, [Hot Spices] 40c , és [Soothing Spices] 1s 60c .

A Receptek szintén igényelnek egy Főző tüzet, mint például egy Campfire-t, egy Stove, egy Brazier vagy egy Fireplace, de a Forge nem jó.

Javasolt osztályokSzerkesztés

Minden osztály (class) tud hasznot húzni a sütés-főzésből: közelharcosok, távolsági harcosok, tankok, varázshasználók és a gyógyítók hasonlóan. Az Outlandben és Northrendben rendelkezésre álló új receptek összeadásával mindenkinek van valami!

Kézség összefoglalása szintenkéntSzerkesztés

KézségSzintMegtanulhatóKövetelmények
Inas 1 Lásd Sütés Edzők Nincs követelmény
Szakmunkás 50 Lásd Sütés Edzők Sütés készség 50
Szakértő 150 Lásd Sütés Edzők Sütés készség 125
Kézműves 225 Lásd Sütés Edzők Sütés készség 200
Level 35
Mester 300 Lásd Sütés Edzők Sütés készség 275
Nagymester 375 Lásd Sütés Edzők Sütés készség 350

A színek mit jelentenek?Szerkesztés

A főzőablakodban levő recept színe (menü) jelzi kapsz-e egy készségpontot Cookingban, amikor létrehozod a tételt. A színkódok:

  • Red = nem tudod készíteni még; neked szükséged van egy magasabb készségszintre Cookingban, mielőtt létre tudod hozni ezt a receptet.
  • Orange = Kapni fogsz egy Cooking készségpontot mindig, amikor létrehozod azt a tételt.
  • Yellow = több darabot kell készíteni, hogy kapj meg egy Cooking készségpontot
  • Green = Sok darabot kell készíteni, hogy kapj meg egy Cooking készségpontot
  • Gray = Nincs készségnövekedés.

HaladásSzerkesztés

Azért hogy ételt termeljen, az embernek húst kell szereznie a vadállatoktól vagy a haltól Azerothban.

Sütés Edzőket tudnak fővárosokban és néhány kisebb városban is találni

Szakértő Szerkesztés

Lásd szintén: Profi főző receptek

Kézműves Szerkesztés

Lásd még: Kézműves főző receptek
  • A kézműves szint egy küldetés befejezése után nyerhető. A küldetés a horda oldalnak a sütés edzőnél kezdődik Orgrimmarban (Zamja -nál, vagy Ironforge-ban (Daryl Riknussun -nál a szövetségnek). Nem veheted fel a küldetést míg nincs meg a 225-es készségszinted és kisebb vagy mint 35-ös szintű. Ez a küldetés elvezet téged Dirge Quikcleave -hez Gadgetzan-ba inn Tanaris-ba. Dirge ezt a küldetést fogja neked adni N [45] Clamlette Surprise, a készségednek 225-nek kell lennie és minimum 35-ös szintűnek kell lenned. ebben a küldetésben gyűjtened kell [Giant Egg]s (12), [Zesty Clam Meat] (10) és [Alterac Swiss] (20) . FIGYELMEZTETÉS: 35 szintnél, gyakorlatilag lehetetlen lesz gyűjteni a tojásokat egyedül a legkisebb szintű teremtmények, amiket meg kell ölnöd, hogy megszerezd ezeket a tételeket, 41-es szintűek. A legjobb csepparányok (drop rate) 48-52 szintű moboknál van. Azt ajánlják mindenkinek, hogy vedd a tojásokat az Auction House-ból vagy legyen ott egy magasabb szintű barát, hogy neked segítsen megszerezni őket.

Mester Szerkesztés

Lásd még: Mester föző receptek
  • A Burning Crusade bővítési csomag mesterszint sütés-főzést ajánl. Ahhoz hogy megtanuld sütést a mesterszintnél neked meg kell venned a Mester Sütéskönyv.

A sütés-főzés szintén behozott egy jó adag bővítést az eddigiekhez képest, és széles változatossággal bíró stat bónuszételekkel bővült.

  • Patch 2.3-tól, egy naponta ismételhető főző küldetést csináltak Lower City-be települt The Rokk. Ez a küldetés megköveteli, hogy a főző készséged minimum 275 legyen és a szinted pedig 70.

Nagy Mester Szerkesztés

  • A Wrath of the Lich King bővítési csomag nagymester-szint-sütés-főzést ajánl. Itt van ezeknek az új recepteknek egy csokra amit Northrend húsokra és halakra alapozott.
    • Alliance : Edzőtől tanulhatnak Alliance Rollick MacKreel <Grand Master Cooking Trainer> Valiance Keep keleti oldalán, és egy Alliance Brom Brewbaster <Grand Master Cooking Trainer> van Valgarde konyhájában a fogadóban. Magasabb szintű recepteket és a különlegességeget főzni csak olyan fűszerekkel lehet, amiket csak 'Dalaran Cooking Awards' lehet venni, melyikeket csak ugy lehet megszerezni, ha befejezik a küldetéseket daily cooking quests amiket ajánlottak a konyhákban Dalaran fogadóiban. Legyél körültekintő azt az utolsó 5 készségpontot, és különösen a nagyon utolsó készségpontot 449-nél nehéz lesz megvalósítani, ahogy a 08. december 11-étől rendelkezésre álló legjobb receptek 450-nél válnak szürkévé. Az óriási ünnepséget és a kicsi ünnepséget ajánlják a legjobbakként, amiket feltettek hogy kapják az utolsót, kevés készségpont, de számíts arra, hogy nagyon sok ünnepséget főzöl majd végig, hacsak nem vagy nagyon szerencsés.

KüldetésekSzerkesztés

  • Sütés-főzésnél meg kell csinálnod egy küldetést 225-nél, hogy megkapd az Artisan főzőkészséget. (lásd fent)
  • Az Innkeeper Cenarion Hold-nál (Silithus) adni fog Neked egy küldetést N [57] Desert Recipe. Neked szükséges lesz, hogy legyen a sütés-főzésed egy 285-ös minimumnál, mielőtt fel tudod venni a küldetést. Ezért a küldetésért neked először meg kell látogatnod majd a Twilight Hammer tábort nyugatra és vissza kell nyerned majd egy könyvet. Miután visszavidted a könyvet, meg fogja tanítani neked, hogy hogyan lehet csinálni [Smoked Desert Dumplings] és meg fog kérni téged, hogy készíts 10-et neki.
  • A Burning Crusade-ban szintén van egy Daily Cooking Quests, melyik igényel 275-öt kézségszintet főzésben, és egy 70 karakterszintet. Ha befejezed ezeket a küldetéseket még 6 magas szintű receptet adhat neked, arany, és hús vagy hal szakácsnak.

Alliance főzés kézség (375-ig)Szerkesztés

Horde Leveling Guide (to 375)Szerkesztés

See AlsoSzerkesztés

Videos Szerkesztés

[How to] Dalaran's Cooking Dailies.
[| More guides here]

External linksSzerkesztés

For leveling guides please visit Tradeskill leveling guides