Fandom

World of Warcraft Wiki

Goblin

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Goblin
Image of Goblin
Faj

Unknown

Karakterosztály

Aprító, Utász, Bádogos, Gőzharcos, Techno-mágus,Pilóta,Kalóz,Tüzér, Potion doc, Ökölvívó, Gyalogos, Halállovag, Vadász, Mágus, Pap, Zsivány, Sámán, Harcos, Boszorkánymester, Kártyás

Hovatartozás

Független, Horda, Szövetség

Helyszín

Azeroth

A goblinok kis, zöld (vagy sárgászöld), hegyes fülű, rút lények. Nagyon intelligensek, értenek a technikához és a mágiához egyaránt. Egykor a Régi Hordához tartoztak, de mára már független frakció, mivel a régi horda feloszlott. Egy részük a horda oldalán maradt(néhány ogréval és egyéb hasonló lénnyel). Remek üzleti érzékük van.

Fővárosuk Undermine, ami Kezan szigetén található.

Ismertebb goblin frakciók/cégek/stb:

Goblin városok:

Híresebb goblinok:

  • Gazlowe-Ratchet vezetője.
  • Kryll-Halálszárny (Deathwing) szolgája.
  • Baron Revilgaz-Booty Bay-i quest adó, Booty Bay vezetője.
  • Mogul Razdunk-A Venture co. vezetője.
  • Mida, a Főnök-Az orgrimmari goblin nyomornegyed vezetője
  • Jastor Gallywix-A Bilgewater Kartell kereskedő hercege
  • Druz-Gallyvix helyettese
  • Marin Noggenfogger-Gatgetzan vezetője, a Noggenfogger ital névadója

Történelem

A goblinok eredete nem ismert. Az bizonyos, hogy a War of the Ancients idején Neltharion goblin segítséggel készítette el a Dragon Soult, vagyis a faj már több, mint 10 ezer éve él Azerothon. Szülőföldjük Kezan szigete, ami a Maelstromtól délre helyezkedik el. Sokáig az itt élő jungle trollok rabszolgái voltak, és a kaja'mite nevű ércet bányászták, amit a trollok a voodoo szertartásaikhoz használtak fel. Az érc különleges misztikus tulajdonságokkal rendelkezett... és ezek egyik mellékhatása volt az, hogy a goblinok intelligenciája hihetetlenül megnőtt. Ennek következtében a rabszolga nép hamarosan kifejlesztett egy kezdetleges technológiát, aminek a segítségével viszonylag rövid idő alatt legyőzték a trollokat és a sajátjuknak nyilvánították Kezant; és eddigi rabszolgaságuk helye, Undermine lett a goblin főváros. A kaja'mite jótékony hatása miatt felerősödött goblin intelligencia végeredménye olyan technológiai fejlődés lett, amit azóta sem sikerült megközelíteni Azerothon, még a gnómoknak és a törpéknek sem. Azonban az érc hatása nem volt állandó: a misztikus ereje egy-egy darabnak fokozatosan csökkent, és végül elenyészett. Így amikor évezredekkel az Első Háború előtt elfogyott a Kezanon kibányászható kaja'mite, a goblinok intelligenciája is visszaesett - és ők ezután kirajzottak a világba, hogy találjanak még a mesés ásványból. Az intelligenciájuk elvesztésével a goblinok a saját korábbi technológiájukat sem tudták továbbfejleszteni, vagy akár karbantartani, így ez is hanyatlani kezdett... és Azeroth lakói sem használták egy idő után az életveszélyessé váló találmányokat. A technológiai fölény elvesztése után a goblinok új érdeklődési területe az üzlet lett. Megszerveződtek az első kartellek, és 200 évvel az orkok megérkezése és a Dark Portal megnyílása előtt elindultak az első goblin kereskedőhajók. A goblin üzletfilozófia egyszerű: ha valaki venne valamit, akkor ők azt leszállítják a megfelelő áron. Ez részben a világ más tájain megtermelt árut jelent, részben viszont a jelenlegi goblin technológia darabjait... ami elsősorban robbanószereket jelent - ebben a goblinok a mai napig páratlanok. A kereskedőhercegek vezette kartellek semlegesek maradtak a konfliktusok során, lévén így volt a legegyszerűbb maximalizálni a profitot; ugyanakkor a Második Háború során egy kereskedőherceg és a kartellje exkluzív szerződést kötött az orkokkal, és - mivel őket vélték a háború egyértelmű esélyeseinek - aktívan közreműködtek a harcokban: robbanóanyagok, zeppelinek, utászok és öngyilkos robbantók is részt vettek a Horda oldalán a háborúban. Azonban később a kereskedőherceg (egyes pletykák szerint a Steamwheedle Cartel vezetője) visszalépett a megállapodástól és kiugrott a vesztésre fordult háborúból, és visszatért a goblinok semlegességéhez.

Társadalom és Kultúra

A kereskedőhercegek működtetik Kalimdor legnagyobb városát, Ratchetet (a játékbeli megjelenés ne zavarjon meg senkit... Ratchet elvileg a legnépesebb város Kalimdoron), és gyakorlatilag minden kontinensen lehet találni olyan goblin kereskedőt, akitől szinte bármit beszerezhetünk. Azonban vannak tőlük független szervezetek is; a legnagyobb ilyen hálózat a Venture Trading Company, amit Mogul Razdunk birtokol és működtet. A játékban a Venture Co. ellenséges frakcióként tűnik fel, míg a Steamwheedle Cartel semleges - de könnyen elismertethetjük magunkat, ha Ratchet, Booty Bay, Faldir's Cove, Gadgetzan, Mudsprocket vagy Everlook környékén teljesítünk küldetéseket. Sokan nem értik, miért tartanak fent a goblinok hatalmas és jól felfegyverzett sereget - pedig a válasz egyszerű: egy gazdag kereskedő könnyű célpontnak tűnhet a rablók, útonállók, törvényenkívüliek vagy a kalózok számára; ráadásul a kereskedőhajók könnyen összetalálkozhatnak egy-egy méretesebb tengeri szörnnyel is útjaik során. A goblinok épp ezért erősen védik a konvojokat; a kereskedőhercegek pedig - pozíciójuk védelmében - rengeteg testőrt, előkóstolót és szabályos magánhadsereget tartanak. A goblin intelligencia lehanyatlott ugyan, de ennek ellenére még mindig kiemelkedőnek számít: a goblin alkimistákkal csak egy tehetséges forsaken vetélkedhet, míg az engineering tudománya a goblinok és a gnómok örök harcáról szól. A goblin mérnökök művei sokszor hatékonyabbak, mint a gnóm újítások - de ez a legtöbbször azzal jár együtt, hogy instabilabbak is... Nem mellesleg a goblin szaporodóképesség legendásan magas; ha nem robbantaná fel magát közülük olyan sok kísérletezés közben, a goblinok rég legyűrtek volna minden fajt Azerothon pusztán számbeli fölényükből adódó túlerejükkel. De így a sikertelen kísérletekből fakadó elhalálozások erős népességszám-szabályozást jelentenek.

Bajban Kezan!

Deathwing visszatérése Kezant is súlyosan érinti, ugyanis a szigeten található egy hatalmas vulkán, a Mount Kajaro - ami a sárkány visszatérése után kitör, és így pusztulással fenyegeti mind a szigetet, mind Undermine-t és lakóit. Az egyik kereskedőherceg által elszállított goblinok a Great Sea vizein belekeveredtek egy tengeri csatába az Alliance és a Horde között - és a túlélők, a Bilgewater Cartel tagjai a Lost Isles szigetcsoporton partot érve meglehetősen ellenséges Alliance-katonákkal találták magukat szemközt. Ez a csoport ezután összefogott az itt partot ért hordás túlélőkkel és csatlakozott a Hordához, új várost építve Azsharában. A goblinok nagy támogatói lettek Pokolsikoly Garrosh-nak és gyakran szolgáltatnak neki veszélyes fegyvereket (mint azt a Hullámok Háborúja alatt láthattuk). Sajnos a kereskedő hercegük eltűnt, így a goblinoknak nincs különösebb céljuk a profit szerzésen kívül.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki