Harc alapok

Harc Alapok

Egészség

Ha elfogy életerőd, a karaktered meghal. Az egészséget egy zöld színű oszlop jeleníti meg a bal-felső sarokban. Ha mozogsz, és a kurzort a "health bar" felett tartod pontosan láthatod, hogy még mennyi életerőd van. Ezt a számot növelheted szintlépéssel, az állóképesség növelésével, illetve léteznek olyan tárgyak, amelyek bonuszt adnak életerődhöz. Egészségedet gyógyító varázslatokkal, gyógyitalokkal, illetve egyéb módszerekkel szerezheted vissza. A csaták után élelemmel, vagy egyszerű üldögéléssel, pihenéssel is gyógyulsz. Az életerőd akkor is regenerálódik, mikor éppen harcolsz. Érdemes gyógyitalokat vásárolni, illetve tartalékolni őket, mert vészhelyzetben életet menthetnek. A gyorsabb használat érdekében a gyógyitalokat az "action bar"-ba lehet helyezni.

Harc időtartama

A harc időtartama függ karaktered szintjétől, a szörnyek szintjétől, a karakterosztálytól, a felszereléstől, a varázs használattól és még sok más egyébtől. Az egyik alapszabály, amit biztos tapasztaltok majd, hogy az alacsony szintű szörnyeket könnyű megölni, míg a magasabb szintű szörnyek sokkal szívósabbak, és tovább bírják a harcot. Ez amiatt van, mert a magasabb szintű szörnyek nagyobb eséllyel ellenállóak a varázslatokkal szemben, és nagyobb eséllyel térnek ki az ütések, támadások elől. Bár a WoW valós idejű harc van, a fegyverhasználóknak ki kell várniuk a fordulójukat, mire ismét odacsaphatnak fegyverükkel (ez fegyverük sebességén, késlekedésén múlik). A varázshasználóknak meg kell várniuk az adott, éppen használt spell pihenési idejét, mire ismét használni tudják azt.

Kábítás

Ha elkábulsz a csata során, semmit nem tehetsz. Gyakorlatilag megdermedsz, s le kell ülnöd, míg a kábulat elmúlik. Ha a "stun" ikon fölé helyezed a kurzort lehet látni, hogy még mennyi ideig tart ez az állapot.

Félelem

Néhány szörny félelem varázst alkalmaz, ha szembekerülsz velük. Ez azt eredményezheti, hogy teljesen elveszíted az uralmat a karakter felett. A játék (vagy a szörny) szerzi meg az irányítást. Lehet, hogy a karaktered véletlenszerűen kezd el rohangászni (a neved piros színű lesz). Egyszerűen meg kell várnod, míg a varázslat hatása elmúlik. Ha a kurzort a félelem-jellegű képesség ikonja fölé viszed, láthatod, hogy meddig fog még tartani. Általánosan elfogadott, és érdemes is a csapattársakat tájékoztatni arról, hogy épp bepánikolt a karakter (pl így: "Feared").

Bájolás

Néhány szörny a bájolás (charm) varázst használja, amely lehetővé teszi számukra, hogy megszerezzék karaktered irányítását. Ellenségessé válsz, és akár saját csapattársaidat is megtámadhatod. A többi csapattag szintén célpontja lehet egy ilyen hatásnak, és megtámadhatnak. Tájékoztasd társaidat hogy elbájoltak ("Charmed").

Mérgezés

Sok szörny megmérgezheti a karakteredet. Az ellenséges "zsivány" jellegű szörnyek használhatnak mérgezett pengét is, amelyek DoT mérgezést okozhatnak. A karakteren egy zöld animáció jelzi, hogy elszenvedtél egy ilyen sebzést. Ekkor meg kell gyógyítanod magad valamilyen varázzsal (ezzel néhány karakterosztály rendelkezik), vagy meg kell várnod míg letelik a hatóideje, vagy olyan bájitalt kell használnod, ami gyógyítja a mérgezést.

Átkok

Néhány szörny rendelkezik azzal képességgel, hogy megátkozza karakteredet (varázslattal), az ilyen átkok számtalan érdekes hatást kifejthetnek. Az átkok nagyon hosszú ideig tartanak. A védelem ellenük, ha van egy olyan csapattagod, aki képes meggyógyítani az átkokat, vagy ha találsz valami olyan bájitalt, vagy tárgyat ami jó ellenük.

Fertőzések

A fertőzéseket okozó varázslatok a másik olyan negatív spell csoport, amit a szörnyek, vagy játékosok (PvP-ben) használhatnak ellened. Néhány ilyen fertőzés el is terjedhet a játékosok között. A fertőzések is nagyon hosszú ideig tarthatnak, időtartamukat a megszokott módon ellenőrizheted (kurzort az ikonra). Hogy meggyógyítsd magad keresned kell egy olyan játékost, aki erre képes, vagy egy olyan tárgyat/bájitalt, ami rendelkezik ezzel a képességgel.

Immunitás

Ha egy varázst használsz valamilyen szörnyön, s azt az üzenetet kapod, hogy immunis rá, ezt azt jelenti, hogy ilyen hatással a szörny nem sebezhető. Érdemes azonnal abbahagyni a varázs használatát, mert teljesen értelmetlen, semmi hatása sincs. Az is lehetséges, hogy az ilyesféle immunitás csak átmeneti, mert valamilyen anti-mágikus pajzsot vont maga köré a lény. Neked kell kitalálnod, hogy az immunitás csak átmeneti, vagy állandó. Érdemes megnézni, milyen tápoló hatások vannak a lényen.

A szörnyek ellenállnak ("resist") a varázsnak

Igazából semmit sem lehet az ellen tenni, ha a szörnyek ellenállnak a varázsnak, csak annyit, hogy újra és újra alkalmazni kell, hátha egyszer csak majd hatni fog. Ez általában akkor fordul elő, ha szörny magasabb szintű, mint te. Persze ennek folyományaként csökkentheted a szörnyek ellenállását, ha magasabb szintre kerülsz, mint a szörny. A szörnyek ilyen ellenállása, nem keverendő össze a különféle ellenállásokkal ("resistances")

Menekülés

Ha el kell menekülnöd, használj bármilyen képességet, amely lelassítja a szörnyeket, így lehetőséged lesz lelépni. Az egyik ilyen dolog pl. a varázslók Frost Nova spellje.

Szörnyek menekülése

A humanoidok, és bizonyos szörnytípusok is elmenekülnek, ha már az életük komoly veszélybe kerül. Gyakran segítségért mennek. Találnod kell valamilyen képességet, mellyel megállíthatod őket, különben még több ellenfelet vonhatnak be a harcba. Használhatsz direkt sebző varázsokat, lassítást okozó képességeket, vagy elkábíthatod az ellenfelet, helyhez kötheted őket, hogy ne tudjanak elmenekülni. Ha ezt nem teszed meg, biztos lehetsz benne, hogy nemsokára a menekülő szörny barátaival kell megküzdened!

Szörnyek varázshasználata

Ha a szörnyek olyan varázst kezdenek el használni, mint pl. a gyógyítás, valami olyan képességet kell használnod, ami megakadályozza a varázslást (pl. a paladinok FoJ képessége). Vannak egyéb képességek is, amelyek ezt a hatást érik el, de készen kell állnod arra, hogy a megfelelő pillanatban használd őket.

Varázs megszakítás

Mint ahogy a szörnyeké, a játékos varázslatai is megszakíthatóak. Bár a szörnyek roppant egyszerűen megszakíthatják a játékosok varázslását, azzal, hogy megtámadják őket, s így inkább sebzést használnak valamilyen varázs megszakító képesség helyett. Ha megtámadnak varázslás közben egy kis idő adódik az eredetileg szükséges időhöz (ezt a "casting progres bar"-on lehet látni). A varázslással (magával a folyamattal) még nem sebzed meg az ellenfeleket, így szabadon megüthetnek. Szóval el kell dönteni, hogy vajon megéri-e folytatni a varázslást, vagy már épp eleget kaptál az arcodba ahhoz, hogy felhagyj vele..

Irányítás

Ismerd meg olyan jól az irányítást, amilyen jól csak lehet, hogy fejleszd játékodat. Sose felejtsd el, hogy nagyon könnyen tudsz magadra varázst mondani, egyszerűen azzal, hogy lenyomva tartod az ALT billentyűt, és megnyomod az adott varázslat gyorsbillentyűjét.

Képességek/varázslatok használata harc közben

Harc közben néhány képesség/spell nem működik. Ebben az esetben ez elolvasható a spell/képesség leírásában, de kapsz egy kis hibaüzenetet is, ha megpróbálkozol vele.

Közelharci távolság

Ha közelharcban akarsz küzdeni, légy biztos abban, hogy már ütéstávolságba kerültél. Néha nehéz eldönteni, hogy már ott vagy-e, vagy sem, de érdemes azt a piros betűs üzenetet keresni, ami arról tájékoztathat, hogy még/már távolságon kívül vagy.

Varázslás távolsága

A harc megkezdéséhez a lehető legnagyobb távolságból próbáld meg a varázslatokat használni. Menj távol a szörnytől, aztán haladj felé, miközben folyamatosan nyomkodod a varázslat ikonját. Mikor "lőtávolba" érsz, képes leszel használni a varázst. Ez a távolság lehetőséget ad arra, hogy még egy varázst használj közvetlenül az előző után, mert a szörny még mindig csak feléd fog rohanni a támadása alatt.

A helyes irányba kell állni

Néhány varázslat azt igényli, hogy a megfelelő irányba fordulj (vagy szembe, vagy háttal állj az ellenfélnek). Ha nem a megfelelő helyzetben állsz, figyelmeztető üzenetet kapsz, s ekkor új pozíciót kell felvenni a karaktereddel.

Harci napló

A harci napló ("combat log" igen hasznos eszköz lehet arra, hogy megnézd, hogy is végzed a dolgodat, mi történt a csata során, és hogy leteszteld, hogyan hat a harcra, ha varázslatot, vagy valamilyen tárgyat cserélsz.

Szörnyek száma

A legjobb, ha egy időben csak egy szörny ellen harcolsz, amikor csak lehetséges, ezzel korlátozva a kockázatot.

Helyzeti óvatosság - Kamera

Harc és mozgás közben forgasd körbe-körbe a kamerát, ellenőrizve nem szaladsz-e épp egy szörnybe, vagy az nem szalad-e feléd. Ha valaki figyelmetlen, sokkal nagyobb eséllyel fut bele a szörnyekbe. Ha kettő, vagy több játékos küzd egy szörny ellen, érdemes a szörny két egymással szemközti oldaláról támadni, mert így szinte a teljes területet beláthatják a játékosok, és tudják egymást figyelmeztetni a további ellenfelekre. Ha látod, hogy egy szörny halad felétek, és csatlakozni akar a harchoz meg kell próbálnod az épp aktuális küzdelmet úgy irányítanod, hogy biztonságos helyet találj a további harchoz. Ezt megteheted azzal, ha beazonosítod, hogy ki az a játékos, aki magára vonta a szörny figyelmét. Ennek a játékosnak vissza kell húzódnia, vagy egy biztonságos helyet kell találnia, ahova aztán a szörny követi őt. Azok a játékosok, akik nem elég gondosak az adott helyzetben, általában jóval gyakrabban halak meg.

Harc optimalizálása

Gyakorolod a harc optimalizálását. Meg kell próbálnod megtanulni, hogy a harc során mindent tökéletesen használj, így (a) megnyerd a harcot, (b) a lehető legjobb formában hagyd el a csatamezőt (HP és mana tekintetében). A játékod tökéletesítésével (PP) jobb játékossá válhatsz, könnyebb lesz a dolgod, és néha egy kis tiszteletet is nyersz a többi játékostól a képességeid elismeréseként.

A játékod tökéletesítésének módjai:

Jól meg kell szervezni az "action bar"-t. A leggyakrabban használt képességeket az első oldalra kell helyezni, míg a kevésbé használatosakat a másodikra. Meg kell tanulni a bar-ok közti gyors váltást (shift egér kombó, vagy shift 2). El kell sajátítani a varázslatokra vonatkozó gyors billentyűk használatát.

Ismerd meg az összes képességedet. Ismerd meg mindegyiket egyenként, így tudni fogod melyik mire való, és mikor kell használnod. Ha segítségre van szükséged beszélgess a karakterosztályod tapasztaltabb játékosaival, vagy olvasgass karakterosztály stratégia útmutatókat.

Olyan gyorsan szerezd meg képességeidet és varázslataidat, amilyen gyorsan csak lehetséges. A leggyakrabban hallott szöveg: "Oh, nekem még nincs olyan képességem/spellem. " Ennek általában jó oka van, vagy nincs elég pénzed a spellre, vagy még nem végeztél a megfelelő küldetéssel. De a lustaság nem lehet az oka annak, hogy valamilyen képességgel még nem rendelkezel. Néhány képesség, mint pl. a gyógyítás, feltámasztás, tápolások, vagy a kezelések nagyon fontosak lehetnek a csapatnak.

DoT varázslatok

Ha egy ilyet használsz az ellenfeleden, figyeld meg, hogy mennyi ideig tart a hatása (az ellenfél "title bar"-ján elhelyezkedő ikon segítségével). Aztán használd a gyorsbillentyűt, majd használd újra azonnal a varázslatot. Ezzel a módszerrel a DoT képességed a csata egész folyamán aktív, és hatással lesz valakire.

Légy aktív a harc során

Általános hiba, hogy valaki belekezd egy csatába, aztán leül és csak figyel. Használd a képességeidet, amilyen hamar csak lehetséges. Nagyon kevés időnek kell eltelnie aközött, hogy megszerzel egy képességet, és hogy első alkalommal használnod is kell azt. Majd te is rájössz, hogy apróbb változtatásokkal és a különböző dolgok kihasználásával jelentősen fejlesztheted hatékonyságodat a harcban.

Csata után

A harc végeztével gyógyítsd meg magad étel, vagy ital segítségével (ha van manád). Így jóval előbb visszatérhetsz az események forgatagába.