FANDOM

DarnassusIronforgeStormwind City
Bc icon The Exodar
Mists-Logo-Small Shrine of Seven Stars
WoD-Logo-Small Stormshield

Bc icon Shattrath City
Wrath-Logo-Small Dalaran

OrgrimmarThunder BluffUndercity
Bc icon Silvermoon City
Mists-Logo-Small Shrine of Two Moons
WoD-Logo-Small Warspear

A(z) the faction, lásd: Ironforge (faction).
A(z) the kingdom, lásd: Kingdom of Ironforge.
Alliance 32Ironforge
Gates of Ironforge
Típus

Főváros

Fajok
Kormányzási forma
Uralkodó(k)
Nyelvek
Vallások
Erőforrások

Ásványok, kovácsolás, flogisztont, technológia, faanyag

Hovatartozás
Helyszín

Észak Dun Morogh

Források: World of Warcraft

Vaskohó a Szövetség egyik fajának, a törpéknek fővárosa. Bronzszakállú Magni uralja Khaz Modant, trónja pedig Vaskohóban van.

Vaskohó a törpék ősi otthona, akik csodálatos bányászok és kovácsok. Az uralkodóik neveiben is ezért fordulnak elő ezen szakmák szavai.

Valamikor réges régen Üllőroncs Modimus Főkirály uralta a várost. A halála vezetett a Három Kalapács Háborújához és a Sötét Vas klánt száműzték szeretett otthonukból. A Három Kalapács Háborúja név a három fő törpe törzs harcát szimbolizálja. A háborút a bronzszakáll törzs nyerte meg, így lehet ma a város a törzs székhelye.

A Horda és a Szövetség közti Második Háború alatt sok törpe erőd esett el, de Dun Morogh szeles csúcsai között megbúvó büszke Vaskohó városa sohasem került a betolakodó horda karmai közé.

Vaskohó kapui háború idején. Nem is olyan régóta szolgál Vaskohó a gnóm rokonaik menedékeként. A Harmadik Háború óta Gnomeregant ellepték a troggok. Gelbin Mekkatorque Főmérnök, a gnómok vezetője ideiglenesen a Bádogtorony nevű negyedbe rendezkedett be maroknyi gnóm csapatával.

Viharszél után Vaskohó a legnépesebb város egész Azerothban. 20.000 lény otthonául szolgál. A törpék bámulatos kőfejtő és bányász képességeiknek köszönhetően, Vaskohót a hegyek szívébe tudták építeni. A folyamatosan fejlődő földalatti barlangváros mérnökök, felfedezők, bányászok és harcosok otthona.

A város masszív sziklakapui háború idején zárva vannak. A város legnagyobb, műszaki remeke az a megoldás, amivel a hegy gyomrában lévő lávát elterelték, hogy ezzel fedezzék a város energia, hő és kovácsolási szükségleteit.

Miközben a Szövetség egyre gyengül, Vaskohó törpéi Bronzszakállú Magni Király vezetése alatt új jövőt kovácsolnak maguknak.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki