Képesség

Classes Death knight Druid Hunter Mage Monk Paladin Priest Rogue Shaman Warlock Warrior
Starting a DK Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Tactics DK Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Class races DK Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Quests DK Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Abilities DK Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Trainers DK Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Armor sets DK Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr
Useful macros DK Dr Hu Ma Mo Pa Pr Ro Sh Wl Wr

A képesség (ability) egy hatás, mint az hatalom (power), képzettség (skill) és a varázslat (spell). Néhány esetben a foglalkozások is rendelkeznek képességekkel. A tehetségek sok hatással rendelkeznek.

Két típusú képesség van:

A képességek és a hatalmak között helyezkedik el a mágia-alapú hatalmak, amelyeknek hatását különösen nehéz megállapítani a mobok, a nem-caster és a hibrid kasztúak esetén.

A képességek fajtái

Az itt felsorolt példák legfőképpen a játszható fajok, a kasztok, és a foglalkozások által elérhető képességekre koncentrálnak.

Aktív képesség

Az aktív képesség az a képesség, amelynek hatásának beindulásáért a játékosnak kell külön aktivizálni. Például:

Passzív képesség

A passzív képesség az a képesség, amely a játékos beavatkozása nélkül is kifejti hatását. Példák:

Nyomkövetés

A nyomkövetés (tracking) olyan képesség, amelyet először aktivizálni kell, majd ezután a játékos a Minimap ("Kis térkép") felületén követheti figyelemmel az adott nyomkövetés által meghatározott mobokat, NPC-ket, nyersanyagokat és persze a játékosokat.

Buff

A buff (érthető fordítás híján "erősítés") olyan képesség, amely ideiglenesen megnövelheti a játékos karakterének hatékonyságát.

Debuff

A debuff (érthető fordítás híján "legyengítés"(?) olyan képesség, amely ideiglenesen csökkenti a játékos karakterének hatékonyságát. Gyakorlatilag ide tartozhatnak a "buff"-ok is, hiszen ami a játékosnak és szövetségeseinek előnyös, az az ellenségeinek hátrányt jelent.

Kérdezz-felelek

  • K: Mi a különbség a képesség és a varázslat között?
  • F: A varázslat egy olyan hatás, amely egy bizonyos mágia iskolájába tartozik.

  • K: Mi a különbség a képesség és a hatalom között?
  • F: A hatalom nem eredhet foglalkozásokból vagy képzettségekből.

  • K: A moboknak képességeik vagy hatalmaik vannak?
  • F: Bármelyik, de a mobok legtöbb mágikus hatása a hatalmak kategóriájába tartozik.

  • K: A tárgyaknak képességeik vagy hatalmaik vannak?
  • F: Bármelyik, de a tárgyak legtöbb mágikus hatása a hatalmak kategóriájába tartozik.