Kötődés

A kötődés (angolul: bind) három jelentéssel rendelkezik a World of Warcraft játékban:

  1. Amikor a tárgy megváltozik, így nem lehet vele kereskedni vele más játékosokkal (vagy elhelyezni az aukciós házakba); ezt "Lélekkötés"-nek (angolul: Soulbound) szokás nevezni. Ha ilyen tárggyal találkoznál, mindig megjelenik egy figyelmeztető ablak, mielőtt megszereznéd vagy felvennéd.
  2. Amikor kiválasztod a teleportáció helyszínét az Otthonkő (angolul: Hearthstone) számára, mint egy kötődési pontot (például a Fogadó (angolul: Inn) lesz az a hely, ahová az otthonköved fog hozni.
  3. Amikor gyorsbillentyűzetre (angol felfogásban hotkey; "forróbillentyű") állítod a karakter által leggyakrabban használt varázslatokat/tárgyakat/makrókat.

Tárgy kötődési típusok Szerkesztés

Minden tárgy csoportosítható aszerint, hogy miként kötődik egy játékoshoz. A tárgy kötődési típusoknak 4 fajtája van:

  • Felhordva kötődik (angolul: Bind on Equip; röviden BoE) : Az ilyen típusú tárgyak azután fognak lélekkötésre váltani, miután az első játékos felszerelte magát vele.
  • Megszerezve kötődik (angolul: Bind on Pickup; röviden BoP) : A Megszerezve kötődő tárgyak már azután kötődni fognak a játékoshoz, hogy zsákmányként megszerezte azt. A játékosoknak ügyelniük kell arra, hogy az instákban előforduló zsákmányként ne kerüljön hozzájuk, ha nem akarná vagy nem tudná használni azt. Egy figyelmeztetés fog megjelenni, mielőtt létrejönne a kötődés.
  • Használva kötődik (angolul: Bind on Use; röviden BoU) : Az első használat után kötődik. Az ilyen objektumot lehet használni, de nem kell (vagy nem lehet) felhordani, például a kis állatok. Egy figyelmeztetés fog megjelenni, mielőtt létrejönne a kötődés.
  • Fiókhoz kötődik (angolul: Bind to Account vagy Account Bound; röviden BtA) : A 3.0 javítócsomag után érhető el; az ilyen tárgy a játékos fiókjához véglegesen kötődik, és ezt az adott szerveren belül elküldheti más karakterének is, beleértve a vele szemben álló frakciót is. Ezt használják az örökség (angolul: heirloom) tárgyak, és jó néhány egyedi tárgy is, mint például a gyűjtői kiadáshoz kapott kis állatok.
  • Küldetéstárgy (angolul: Quest Item) : Formálisan ezek a tárgyak is egy kötődési típusként felelnek meg, igaz, nincs különösebb korlátjuk. Mindazonáltal megszerzésük után ugyanúgy lélekkötés alakul ki.
  • Nem kötődik : Ezek a tárgyak szabadon átadhatók egymásnak. Ilyenek a kereskedelmi receptek nyersanyagai, és a legtöbb fogyasztási cikk, mint a gyógyító- és mannaitalok, a gyógykövek, az ételek és az italok :stb.

Néhány kezdő játékos kicsit aggódik, hogy mi történhet azokkal a tárgyakkal, amelyek használva vagy felhordva hozzájuk fog kötődni. Nincs ok a félelemre, ezek a tárgyak egyszerűen csak a karaktered felszerelésének (angolul: inventory) részévé válik, és nem ragad meg a karakteren. Ki lehet szedni a felszerelésből, és el lehet adni a kereskedőnek, de más játékosoknak nem lehet átadni, nem lehet aukcióba tenni, és nem lehet postán elküldeni.

Kötődés egy FogadóbaSzerkesztés

Pointer hearth on 32x32.png Interakció a fogadóssal Pointer hearth off 32x32.png A fogadós távol van

Beszélj egy fogadóssal (angolul: Innkeeper) valamelyik fogadóban, hogy megváltoztasd a kötődési pontodat (ez lesz az a hely, ahová az otthonkő használata során pár másodperc alatt azonnal visszatérhetsz).