Wikia

World of Warcraft Wiki

Kaszt

Vitalap0
772pages on
this wiki
Kasztok : IconSmall Warlock IconSmall Druid IconSmall Deathknight IconSmall Warrior IconSmall Mage IconSmall Priest IconSmall Paladin IconSmall Shaman IconSmall Hunter IconSmall Rogue
Legendárium : Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro
Küldetések: Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro
Képességek: Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro
Oktatók: Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro
Tehetségek: Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro
Glyphek: Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro
Tehetségfejlesztések: Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro
Taktikák: Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro
Páncélkészletek: Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro
Karakter indítása: Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro
PvE: Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro
PvP: Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro
Hasznos makrók: Wl Dr Dk Wr Ma Pr Pa Sh Hu Ro

Kezdőlap » Karakter » Kaszt

A kaszt (class), avagy osztály a játékos karakter legfontosabb ismérve. Alapvetően meghatározza a használható fegyverek és ruházat típusát és az elérhető képességeket, melyekkel boldogulni fog kalandjai során.

Légy körültekintő a választáskor, mert a kaszt módosítására a későbbiekben már nincs mód. Ugyanakkor minden osztály három különböző fejlődési ággal rendelkezik, melyek eltérő játékstílussal, és gyakran eltérő szerepkörrel ruházzák fel. A fejlődési ágak közül egyszerre kettő is választható, és ennek módosítására a lehetőség adott.

A kasztnak megfelelő felszerelések a szintezés, a küldetések jutalmaként, legmagasabb szinten pedig a különböző instancék és raidek teljesítése során szerezhetők meg. Ez előbbiben jellemzően a raideléshez szükséges alapfelszerelés esik, míg a raid bossokból szerezhetők meg az úgynevezett készletek, azaz teljes öltözékek, melyek extra bónuszokat adnak és egységes kinézettel rendelkeznek.

A játékban nincs jó vagy rossz kaszt. Minden osztálynak megvan a maga feladata és helye mind a Warcraft univerzumában, mind a csapatokban.

Kasztok rövid összefoglalása

IconLarge Warlock Boszorkánymester (Warlock)

A boszorkánymester a Lángoló Légió követője, a sötét mágiák és rontások mestere. A vadászhoz hasonlóan a boszorkánymester is használ harci pet-eket, de állatok helyett örökké hűséges démonokat idéz meg, akik pontosan követik mesterük erejét, viszont erősen specializálódottak. A boszorkánymester elsődlegesen távolsági mágiahasználó, aki főleg huzamos időn át sebző (DoT), az azonnali, illetve a területre ható (AoE) varázslatokat vett be. A démoni segítők és félelem (Fear) varázslat sok taktikai lehetőséget biztosíthatnak, és képes még olyan hasznos képességeket is elsajátítani, mint a csapattagok idézése vagy az élet- illetve a lélekkő készítés. A boszorkánymester ideális sebzésokozó kaszt, viszont a varázslókhoz hasonlóan kevés életerővel és gyenge védelemmel rendelkezik.

IconLarge Druid Druida (Druid)

A druida a World of Warcraft egyik legsokoldalúbb kasztja, az egyetlen hibrid, amely a játékban elérhető összes szerepkört képes ellátni a megfelelő talent kiosztással, és felszereléssel. Az eltérő feladatoknak különféle állatformákban képes megfelelni, melyeket alakváltoztatással (shapeshift) vesz fel. Medveként tankol, fa formában gyógyít, macskaként közelharcban, míg bagoly alakban varázslóként támad. Emellett más hasznos formákat is felvehet, például fókaként gyorsabban úszik, gepárdként gyorsabban szalad és hollóként repülni. A druida hátránya, hogy az alakváltás során csak bizonyos képességek vállnak elérhetővé, míg a többi nem használható, és bőrnél nem tud nagyobb védelmet biztosító páncélzatminőséget hordani.

IconLarge Warrior Harcos (Warrior)

A harcos közelharcra orientált hibrid kaszt, magas életerejének és jó sebzésének köszönhetően ideális tankolásra és sebzésokozásra is. A különféle harci stációk (combat stance) határozzák meg a harcos feladatát. A pálca (wand) kivételével az összes fegyvertípust képes forgatni, a tankolás esetében pedig nehéz páncélzatot és pajzsot is viselhet. Harci képességeihez saját dühét (rage) használja fel, mely az elszenvedett/okozott sérüléstől növekszik, viszont a harc végeztével elveszik. Ellenségeinek harci morálját különféle kiáltással (Shout) csökkenheti, de üvöltéseivel csapattársait is megacélozhatja. A harcos gyengéje, hogy nem képes magát gyógyítani és mint a többi tisztán fizikai sebzésokozó kaszt esetében, az ő sebzése is nagyban függ az általa forgatott fegyver erejétől.

IconLarge Mage Mágus (Mage)

A mágus a vadászhoz hasonlóan tisztán sebzésokozó kaszt. A Tűz ismeretében a lassú, de nagy sebzésekre, míg Misztikum tudományában a kritikus találatokra épít. E két csoport a játék legerősebb sebző karakterei közé emeli a mágust, ugyanakkor gyenge védelmük és kevéske életerejük miatt "üvegágyúnak" (glasscannon) is szokták gúnyolni őket. Nem úgy a Fagy hatalmát uraló társát, aki remek tömegsebzéssel rendelkezik és könnyedén kihúzza magát a bajból. Válaszd bármelyik elemet, a mágust kiváló sebzése mellett remek szolgáltatásai (mint az ételek és italok megidézése) és erősítései így is keresetté tehetik.

IconLarge Priest Pap (Priest)

A pap az egyik legjobb gyógyító kaszt, de képes sebezni is. Rendkívül erős gyógymágiái mellett képes hatékony erősítőkkel növelni önmagának és társainak túlélési esélyeit (Power Word: Shield, Power Word: Fortitude), ugyanakkor megbabonázhatja vagy súlyosan megsebezheti ellenségeit is. A Sötétség esszenciáját leginkább az "Árnyalak" (Shadowform) stációban alkalmazzák, míg a Fegyelem és a Szentség alatt az egyén és a közösség érdekeit szem előtt tartva kezelik a sérüléseket. A pap az egyik legnehezebben szólózható kaszt, csak az árnymágiákban jártasak képesek egyedül jól fejlődni.

IconLarge Paladin Paplovag (Paladin)

A paplovag, vagy más néven "szent harcosok" egy hibrid kaszt. Képesek tankolni, gyógyítani és sebezni is. Támadása ötvözi a fizikai erőt és a szent mágiát. A paplovag az egyik legkeresettebb csapattárs, mivel rengeteg erősítő képességgel van felruházva, képes nehéz páncélzatot viselni és pajzsot hordani, ugyanakkor jó gyógyító is, emiatt pedig nagyon nehezen lehet legyőzni. Mind három szerepet betöltheti egy raid során. Tankolhat, DPS-elhet és Healelhet is. A paplovag önmagában is igen ellenálló, az "Isteni Pajzs" (Divine Shield) képessége legendásan népszerűtlenné tette, mivel maga köré idézve pár másodpercig megvédi őt minden sérüléstől és átoktól, miközben tovább folytathatja a harcot vagy kezelheti korábbi sérüléseit.

IconLarge Shaman Sámán (Shaman)

A sámán egy hibrid kaszt, képes gyógyítani valamint távolról és közelről is sebezni. A sámán a paplovaghoz hasonlóan kitűnő csapatjátékos, mivel önmagát és társait képes a földbe állított totemek által sugárzott erőkkel támogatni, de az ellenségeinek is árthat velük. Igazi unikumként képes a feltámadásra (Reincarnation), így a csapat teljes halálát követően önmagát visszahozva mindenkit feltámaszthat. A sámán igazi erőssége a sokoldalúsága, gyógyító rítusait az elemi mágiáival és szemtől szembeni közelharccal kombinálhatja.

IconLarge Hunter Vadász (Hunter)

A vadász az egyetlen osztály, akik kifejezetten a lőfegyverekre (íj és puska) lett kiképezve, mint elsődleges sebzésokozó kaszt. Ügyesen képes elterelni az ellenség figyelmét, de kerülniük kell a közelharcot. A vadászt elválaszthatatlan saját vadállatától, amit a vadonban maga fog be. A megszelídített állat a vadász hűséges támogatója (pet), aki a befogás után gazdájával fejlődik tovább és ér el sajátos képességeket. A vadász képes felfedni a rejtőzködő ellenfeleket, és különböző csapdákat lehelyezve sebezni, lelassítani, vagy akár megállítani célpontjukat. Az állat használata, valamint a messziről leadott nagy sebzés miatt az egyik legkiválóbb szóló karakter.

IconLarge Rogue Zsivány (Rogue)

A zsivány az egyik, ha nem a legerősebb sebzésokozó kaszt a játékban. Legendásan hatékony a közelharc terén és gyakorlottan képes megbénítani ellenfelét, viszont gyenge védelme és kevéske életereje miatt alig ellenállóbb, mint a varázslók. A zsivány egyik legnagyobb előnye, hogy képes a lopakodás (Stealth) segítségével láthatatlanul megközelíteni célpontját, ezzel helyzeti előnybe kerülhet vele szemben. További sajátossága a zárnyitás (lockpicking) és a méregkeverés. A zsivány az egyetlen kaszt, amely képes huzamosabb ideig lebénítani és így harcképtelenné tenni az ellenséget, valamint gyorsan képes nagy sérüléseket okozni. A zsivány manna helyett energiát (energy) használ különféle harci képességeihez, valamint generál u.n "kombópontokat" (combo point), amelyeket célpontjára kifejtve felhasználhat az u.n "befejező mozdulatoknál" (finishing move).

Hőskaszt rövid összefoglalása

IconLarge Deathknight Halállovag (Death Knight) Wrath-Logo-Small

A halállovag a World of Warcraft első hőskasztja. A halállovag egy hibrid kaszt, ami képes tankolni és sebezni is, sok tekintetben pedig a paplovag ellenpárja, mivel képes életerejét az ellenség sebzésével visszatölteni, élőhalott szolgákat idézhet meg és Northrend dermesztő erejét zúdíthatja rájuk. A halállovag az egyetlen kaszt ami az u.n rúnarendszert (rune system) használja a harc folyamán. Korábban mindhárom tehetség-fa szolgált sebzéselnyelő és azt okozó képességekkel és bónuszokkal, de a Patch 4.0.3a után már a Vér (Blood) vált a tank-, míg a Fagy (Frost) és a Szentségtelen (Unholy) a DPS specializációvá.

Alaptulajdonságok

Az alaptulajdonságok a faj oldalról származnak.

Specializált szerepek
Kaszt Alliance 15Szövetség Horde 15Horda DPS AoE Heal Tank CC Pull Buff DBf MA
IconSmall Druid Druida IconSmall NightElf Female IconSmall Tauren Female 2+1 2 3+1 3+1 3#^ 3 3 1+1 1
IconSmall Hunter Vadász IconSmall Draenei Female IconSmall Dwarf Female IconSmall NightElf Female IconSmall BloodElf Female IconSmall Orc Female IconSmall Tauren Female IconSmall Troll Female 3+1 2 0 1+1 3 (4) 1 1 (4)
IconSmall Mage Mágus IconSmall Draenei Female IconSmall Gnome Female IconSmall Human Female IconSmall BloodElf Female IconSmall Troll Female IconSmall Undead Female (4) (4) 0 0 3^+1 1 2 0+1 3
IconSmall Paladin Paplovag IconSmall Draenei Female IconSmall Dwarf Female IconSmall Human Female IconSmall BloodElf Female 1^+2 1^ 2+2 3+1 1^ 0+1 (4) 1 3
IconSmall Priest Pap IconSmall Draenei Female IconSmall Dwarf Female IconSmall Human Female IconSmall NightElf Female IconSmall BloodElf Female IconSmall Troll Female IconSmall Undead Female 2+1 0+1 (4) 0+1 2^ 1 3+1 1+3 0
IconSmall Rogue Zsivány IconSmall Dwarf Female IconSmall Gnome Female IconSmall Human Female IconSmall NightElf Female IconSmall BloodElf Female IconSmall Orc Female IconSmall Troll Female IconSmall Undead Female (4) 0+1 0 1+1 2+1^ 3 0 2* (4)
IconSmall Shaman Sámán IconSmall Draenei Female IconSmall Orc Female IconSmall Tauren Female IconSmall Troll Female 2+1 1+1 2+2 2+1 1 1 4 2 1
IconSmall Warlock Boszorkánymester IconSmall Gnome Female IconSmall Human Female IconSmall BloodElf Female IconSmall Orc Female IconSmall Undead Female 3+1 2+1 0 0+1 3^ 3 1 (3+1) 2
IconSmall Warrior Harcos IconSmall Draenei Female IconSmall Dwarf Female IconSmall Gnome Female IconSmall Human Female IconSmall NightElf Female IconSmall Orc Female IconSmall Tauren Female IconSmall Troll Female IconSmall Undead Female 2+1 1+1 0 (4) 1 3 1 2 2
<imagelink>IconSmall_Deathknight.gif|Halállovag</imagelink> Halállovag Draenei</imagelink> Törpe</imagelink> Gnóm</imagelink> Ember</imagelink> Night Elf</imagelink> <imagelink>IconSmall_BloodElf_Female.gif|Vérelf</imagelink> <imagelink>IconSmall_Orc_Female.gif|Ork</imagelink> <imagelink>IconSmall_Tauren_Female.gif|Tauren</imagelink> <imagelink>IconSmall_Troll_Female.gif|Troll</imagelink> <imagelink>IconSmall_Undead_Female.gif|Élőhalott</imagelink> 2+1 2 1 3+1 2^ 0+1 1 1 3

Rövidítések

DPS   "Damage per Second", azaz másodpercenkénti sebzés mértéke
AoE "Area of Effect", azaz területre ható képesség
Heal Gyógyítási képesség
Tank Aggro tartási és sebzés felfogási képesség
CC Tömeg kezelő képességek (pl. stun, altatás, silence..)
Pull Behúzás hatékonysága (tankoknál lényeges)
Buff Segítő varázslatok (buffok)
Dbf Ártó varázslatok (debuffok, DoT-ok)
MA Jelölő kaszt, aki a legalkalmasabb a raidben a következő célpont kiválasztására

Értékelés

A táblázatban szereplő értékelések kizárólag a szerkesztők egyéni véleményét tükrözik. Az értékekkel kapcsolatos véleményeket az oldal vitalapján lehet megosztani.

4 =  Legjobb kaszt az adott szerepre
3 =  Nagyon jó kaszt az adott szerepre
2 =  Jó kaszt az adott szerepre
1 =  A kaszt képes a szerep betöltésére
0 =  A kaszt nem képes a szerep betöltésére
(x) =  "A Legjobbak Legjobbika" egy adott feladatra (esemény / helyszín függő)
^ =  Csak bizonyos fajok ellen (állatok, emberek, démonok, stb.)
# =  Csak nyílt terepen
* =  Régens szükséges (pl: mérgekhez)

A kék pontszámok a talentekkel fejleszthető képességekre utalnak.

Kaszt színek

WoW Icon 16x16 Ez a rész csak a World of Warcraft játékra vonatkozik.

A raid UI, az add-on-ok és egyéb alkalmazások ezeket a színeket használják a kasztok könnyű felismeréséhez.

Kaszt RGB RGB (dec) Hex
Boszorkánymester 148 130 201 0.58 0.51 0.79 #9482C9
Druida 255 125 10 1.00 0.49 0.04 #FF7D0A
Halállovag 196 30 59 0.77 0.12 0.23 #C41F3B
Harcos 199 156 110 0.78 0.61 0.43 #C79C6E
Mágus 105 204 240 0.41 0.80 0.94 #69CCF0
Pap 255 255 255 1.00 1.00 1.00 #FFFFFF
Paplovag 245 140 186 0.96 0.55 0.73 #F58CBA
Sámán 36 89 255 0.14 0.35 1.00 #2459FF
Vadász 171 212 115 0.67 0.83 0.45 #ABD473
Zsivány 255 245 105 1.00 0.96 0.41 #FFF569

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki