Fandom

World of Warcraft Wiki

Kentaur

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Kentaur
Image of Kentaur
Faj

Unknown

Karakterosztály

Barbár, Druida, Harcos, Vadász, Boszorkánymester, Nekromanta-sámán, Impaler, Drudge, Tűzhívó, Ravager, Marauder, Halotthívó, Torturer, Kán Hódító, Háborús Kán

Hovatartozás

Független, Cenarion Kör

Helyszín

Azeroth

TörténetSzerkesztés

Eredetük és Tevékenységük

Cenariusnak több fia is született, kik közül Zaetar magányosan vándorolt egymagában, amikor a Kőanya gyermeke, Theradras hercegnő csodás női alakban jelent meg előtte és elcsábította. Idővel Therazane felvette valódi alakját, majd megszülettek gyermekeik a kentaurok, akik gyűlölték apjukat, amiért megnemzette őket, ezért egy lázadás keretében végeztek vele. Theradras egy ősi titán börtön felé vitte a holttestet egy barlangba és miután a holttest megkezdte elporladását az egész tárna növényekkel lett behálózva. Theradras nem akarta hagyni, hogy szerelme szelleme elmenjen, nehogy Cenarius megtudja a történteket. Theradras magánál tartotta a szellemet és gyermekeit arra ösztönözze, hogy rút alakjukban is éljék életüket. A gyermekek így tettek, ám utazásaik során megyűlölték a világot és a világ is megyűlölte őket. A gyűlöletük haragba ment át, melyet egymáson vezettek le. Magra a Magramokat Desolace délkeleti hegyeibe vezette és ott alapított falut. Kolk a Kolkar törzset Desolace keleti vidékére telepítette és a Pusztákba is betörtek, majd a taureneket kezdték rabolgatni. Gelk népével együtt át kelt Desolace déli vidékére és elkezdték követni a sámánok útját. Mivel Galaknak és törzsének már nem jutott hely az anyaföldön az Ezertűfök Szurdokba (Thousand Needles) mentek és települtek le. A legfőbb és legerősebb klán Maraudon őrzésére esküdött fel és anyjukkal Theradrassal maradtak. Desolace-ben a harcok egyre gyakoribbak lettek főleg a Kolkar él Magram törzsek között. A Kolkar a sámánok útján jártak (így picivel inteligensebbek és békésebbek voltak), amit a Magramok megvetettek és gyengeségnek ítélték, mert az igazi erő nyers. Sok évvel később a Lángoló Penge kultisták lepték el Desolace-t és foglyul ejtették a Kolkar törzs Kánját, de kiszabadult, majd elhatározta, hogy -a Cenarion Kör segítségével- egyesíti a klánokat és együtt győzik le a démoni fenyegetés. Pár üzlet, meggyőzés, vita és gyilkosság után a törzsek egyesültek és kalandorok segítségével felszabadították Desolace-t.

Konfliktus a HordávalSzerkesztés

A tauren mitológia elmeséli, hogy egykoron hogyan voltak kiűzve az ősi hazájukból, hogy aztán Barrens sivatagos területén vándorolják. A taurenek mindig azt vallották, hogy a kentaurok azért vannak, hogy rontsák a világot maguk körül.

Mikor az orkok megérkeztek Kalimdorba, a kentaurok éppen egy tauren karavánt fosztogattak, amelynek élén Cairne Bloodhoof állt. Az orkok segítségével a taureneknek sikerüt visszaverniük a kentaur támadásokat, és velük együtt letelepedtek Barrensben, ahol felépítették fővárosukat, Thunder Bluffot. A konfliktus a kentaurok és a Horda között még mindig fennáll, és nem lesz vége, míg valamelyik fél végleg el nem bukik. A Horda tagja annyira gyűlölik a kentaurokat, hogy a legyőzött kentaurok bőrét feldolgozzák és szőnyegként használják. Ezeket a dekorációkat gyakran láthatjuk Orgrimmarban vagy Thunder Bluffban.

KultúraSzerkesztés

A kentaurok nomád életmódot folytatnak, jurtákban laknak. Minden törzs élén egy Kán áll, aki a törzsben nagy hatalommal és erővel rendelkezik. Sok törzs, ha nem az összes, alkalmazza és nem veti meg a kannibalizmust, és megesznek minden értelmes lényt, például a taureneket. A kentaurok folytatnak sámánizmust, habár az ő sámáni útjuk nagyban eltér a Hordáétól, sokkal erőszakosabb és nyersebb. A kentauroknál a legtöbbször a nők válnak sámánná. Brutális és erős harcosok, akik gyakran ejtenek foglyokat, akiket vagy megesznek, vagy rabszolgamunkára fognak réz- és opálbányákban. A kibányászott nyersanyagokból különböző ékszereket és rituális fegyvereket készítenek, amiket vallási áldozatok megölésére használnak. Elterjedt játék a tauren fiatalok körében, hogy az ilyen oltárokat felkeresik és irritáló, gúnyos totemeket tesznek le. Ezután gyorsan el kell menekülniük onnan, mert ha elkapják őket a kentaurok, akkor csak véres maradványait hagyják ott, figyelmeztetésképpen.

Minden törzsnek megvan a maga színe, kék, piros, barna, fekete, sárga, stb. A kentaurok ezeket a színeket a fegyvereikre illetve arcukra kenik.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki