Fandom

World of Warcraft Wiki

Lélekszilánk

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A lélekszilánk (angolul: Soul Shard) a Boszorkánymester kaszt számára nélkülözhetetlen régens. A sötét varázsló a Lélekelszívás (angolul: Drain Soul) képességével szerezhet ilyen alapanyagot; A varázs (szimbolikusan) az ellenség lelkét szipolyozza ki annak testéből, de csak akkor válik sikeressé, ha a levezető (channeling) folyamat alatt hal meg. Az így megszerzett lélek azonnal egy rózsaszín kőbe zárul és belekerül a boszorkánymester táskájába.

Egy lélekszilánk

Jelentős igénybevételSzerkesztés

A boszorkánymester jelentékeny számú mágiája igényli meg ezt a különleges alapanyagot:

  • Az Imp ("Kisördög") kivételével minden démoni segítő megkövetel legalább egy, maximum két lélekszilánkot. A Démon Elnyomása (angolul: Enslave Demon) szintén megkíván egyet, hogy a boszorkánymester sikeresen rá tudja kényszeríteni akaratát a vad démonokra.
  • A boszorkánymester a lélekszilánkok megbűvölésével állítja elő a tűz-, a varázs-, az élet- és a lélekköveket.
  • A Megidézés rituáléja (angolul: Ritual of Summoning) varázslat is minden alkalommal elhasznál egyet.
  • Néhány speciális varázslat, mint az Árnyégés (angolul: Shadowburn) vagy a Lélektörés (angolul: Soulshatter) is megkövetel egy-egy lélekszilánkot.

A lélekszilánkok további felhasználásának mértéke természetesen függ a boszorkánymester talent-felépítésétől, illetve az adott felállástól.

Egyedül a boszorkánymester nem pazarolja a lélekszilánkokat, ha tudja, hogyan kell bánni démonjával. A PvP szervereken persze előfordulhat, hogy rákényszerül arra, hogy mindig készítsen magának életkövet (angolul: Healthstone) a gyors gyógyulásért, vagy a Lélekkő (angolul: Soulstone) készítésével eltárolja lelkét, hogy a váratlan támadás miatt bekövetkezett halála után gyorsan visszatérhessen az élők sorába.

A Pusztításban (Destruction) jártas boszorkánymester az Árnyégés során használják fel leginkább a szilánkokat, de ha tapasztalati, illetve becsületpontot kap a célpont halála után, visszakapja azokat. Ezért ha már elérte a maximális szintet destruktív hajlamú sötét mágusunk, érdemes elfeledni ezt a talent-képességet, mivel a továbbiakban csak pazarlás lenne használni.

A Démonológiában (Demonology) szakavatott boszorkánymester lényegesen gyakrabban folytat démonidézést vagy hajtja szolgaságba őket, mivel nélkülük nem tudna jól érvényesülni, viszont a gyorsabb megidéző varázsok és a hatékonyabb kőbájolások kárpótolhatják ezért.

A raidek alatt minden boszorkánymester hatványozottan nagyobb mértékben használja fel lélekszilánkjait az életköveket adó Lelkek rituáléja (angolul: Ritual of Souls) és persze a Megidézés rituáléja varázslatok miatt.

TárolásSzerkesztés

A megszerzett lélekszilánkok soha nem tűnek el a játékból való kilépés, kapcsolatszakadás vagy egyéb hibák következtében, és alapvetően a boszorkánymester közönséges táskáiban foglalnak helyett. Annak ellenére, hogy minden lélekszilánk tökéletesen egyforma, nem lehet kötegelni, tehát egymásba rakva gyűjteni őket, hanem minden egyes szilánk egy helyet foglal el a táskába. Vannak u.n "lélektáskák" (angolul: soul bag), amelyek kizárólag a lélekszilánkok tárolására szolgálnak, és nagyobb a kapacitásuk is a közönséges táskáknál, viszont cserébe eggyel kevesebb táskahelye lesz a boszorkánymester övén.

MegjegyzésSzerkesztés

Érdemes gyűjtögetni és a bankban tárolni a lélekszilánkokat. Egy közönséges imp mellett gyorsan betárazhat a boszorkánymester, így szükség esetén mindig kéznél lesznek.

A boszorkánymester visszakaphatja a megidézett (tehát nem szolgaságba tartott) démon halála után az érte felhasznált lélekszilánkot, ha megfelelő távolságban áll tőle. Ez a távolság igen nagy, ezért az elterelést végző démon pusztulását követően a már messzire elmenekült mestere visszanyerheti az elhasznált szilánkot. Ennek köszönhetően egyhamar nem fogyhatnak el a lélekszilánkok (vagy legalábbis a démonok miatt nem).

A készítők a World of Warcraft: Cataclysm kiegészítővel radikálisan megakarják reformálni a lélekszilánkok felhasználását: A halállovag rúnáihoz hasonlatossá kívánják tenni, így maximum 3 lélekszilánkot birtokolhat a boszorkánymester, a démonok megidézése már nem követel egyet sem, de a lélekszilánkok már nemcsak bizonyos, többnyire talent-képességek alapanyaga lesz, hanem minden jelentősebb varázslatot meg lehet bájolni velük, így ha akarja, erősített formában sütheti el azokat. Ez merőben más stratégia ígéretét hozhatja el.

ForráshivatkozásSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki