Fandom

World of Warcraft Wiki

Mantid

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Mantid
Image of Mantid
Faj

Unknown

Hovatartozás

Független, Sha, Klaxxi, Ősi Isteni Erők

Helyszín

Townlong Sztyeppék, Rémisztő Puszták, Pandaria

TörténetSzerkesztés

Ősidők

A Hasadás előtti időkben két nagy hatalmat ismerhettünk meg a Troll Birodalmakat és az Aqir Királyságot. Az Aqirok vereségét követően három felé oszlott a királyság: délen létrejött silithid királyság,-a titán tudástár helyén- Ahn'qiraj, északon a nerubianok kivájták Azjol-Nerub-ot és Dél-keleten, Pandaria nyugati részén a Mantidok alapítottak királyságot. Hogy a moguk megvédjék magukat a mantidok jelentette fenyegetéstől felépítették a Kígyó Gerincének (Serpent's Spine) nevezett falat. Az egykori termőföldek helyén, a fal túlsó végén létrejöttek Rémisztő Puszták.

Mists of Pandaria 

A mantidok egyre aktívabbak lettek az utóbbi időkben. Eredetileg 100 évente törték át a Kígyó Gerincét, mégpedig azért, hogy csak a legerősebbek nemzhessenek gyermekeket, ám most 10 évvel korábban jöttek, ami a Shado-Pan védőket meglepte és a fal mögé szorította vissza. Így több évezred óta először jártak mantidok a Négy Szél Völgyében (Valley of the Four Winds) és okoztak pusztítást. Ez a Klaxxi-t -a mantidokat vezető tanácsot- is meglepte, így nyomozni kezdtek az ügy után és kiderült, hogy a kyparite egy része eltűnt és az is, hogy a támadás mögött a császárnő, Shek'zeer állt.
Mantid3.jpg
Úgy tűnik a császárnőt megkörnyékezte a megerősödő Félelem Shaja (Sha of Fear) és jelenleg is ő irányítja az uralkodót. Így a tanács rákényszerült, hogy összefogjon a halandókkal és beküldje őket a Félelem Szívébe, hogy ott végezzenek a királynővel. Ezelőtt röviddel felélesztették a régmúlt időben borostyánba bezárt mantid hősöket, a paragonokat, kik szintén a királynő törekvéseit próbálták semlegesíteni. Miután Pokolsikoly Garrosh megtalálta Pandaria Sötét Szívét Orgrimmarba szállíttatta Y'shaarj maradványait, ám előtte felélesztette az Örökvirágzás Völgyében található mágikus víz segítségével. A Klaxxi alkut kötött Garrosh-sal és jelenleg is ők vigyáznak a szív sértetlenségére.

HitSzerkesztés

A Mantidok egy különösen gonosz Ősi Istent (Old God) imádtak, Y'shaarj-t a hétfejűt, kit még a titánok öltek meg, a szívét pedig elzárták egy kamrába és az őrzésére Norushen-t bízták.
Mantid2.png
Habár istenük elveszett ezután is félelmetes nép maradtak. Manapság, amikor a Klaxxi a halandók segítségét kéri biztosítja is őket arról, hogy ez csak egy rövid életű béke, mert amikor az Ősi Istenük visszatér ők újra a szolgálatába állnak.

Építkezés, HétköznapokSzerkesztés

A mantidok egy különleges lénynek, a Kuncsongnak köszönhetik erejüket. A Kuncsongok olyan hatalmas bogarak, kik csak a pusztításért élnek és amíg ezt végzik borostyán színű gyantát eregetnek, melyet a Mantidok összeszednek és abból építkeznek. Többek közt kiváló kötőanyag és jó hang visszaverő, melyre a mantidok csápja ráspecializálódott, így ha valaki belép a Rémisztő Pusztákra, ők nyomon tudják követni. Még egy rendkívül fontos anyag része a mantidok életének: a kyparite, mely nemcsak gyógyítja, de erővel is felruházza az azt elfogyasztó mantidot. Ezért is hívják kyparite-nak azaz "a föld verőerének". Ez nem más, mint egy virág, mely a kypari nevű fákon nő és amelyet a moguk évszázadokkal ezelőtt kiírtottak a falon túl, hogy a mantidok ne jöjjenek át érte.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki