Fandom

World of Warcraft Wiki

Mogu

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Mogu
Image of Mogu
Faj

Unknown

Hovatartozás

Mogu Birodalom, Független

Helyszín

Azeroth, Pandaria

TörténetSzerkesztés

Ősidők

A Mogukat valaha a Titánok teremtették, hogy harcoljanak ellenségeik, az Ősi Istenek ellen, illetve őrizzék az Örökvirágzás Völgyét. Egyesek szerint a titán figyelő: Norushen mintájára készítették őket, aki az első megölt Ősi Isten, Y'shaarj szívét őrizte. Miután a titánok elmentek a Titán Őrző, Ra-den vette át felettük az irányítást. A folyamatosan vigyázó szemek ellenére a moguk áldozatául estek a Hús Átkának, mely aggresszívvá és hatalom éhessé tette őket. Hamar törzsekbe tömörültek, melyek felett a Hadurak vették át az irányítást végül elkezdték egymás között a harciaskodást.

Norushen.jpg

Norushen, a Moguk Elődje

I

I

I

I

V

A Száz Királyok Kora (Age of the Hundred Kings)

Egy nap megszületett egy Lei Shen nevű mogu, kinek apja rendkívül erős hadúr volt. Apja nyomait követve ő is felemelkedett és az volt a célja, hogy egyesíti a törzseket, ám ehhez egy rendkívül erős eszközre volt szüksége. Elhatározta, hogy betör a mesterük, Ra-den barlangjába, majd az őrzőt legyőzve megszerzi fegyverét. Lei-Shen győzelmet aratott és a titán ereklyével tért vissza, mely villámokat szórt magából. A győzelem eszközével felvértezve hamar meghódította a mogukat és később át tért a többi népre is, akik sorjában buktak el előtte. Idővel egész Pandaria az övé lett, kivéve a nyugati területeket, melyet a Mantidok uraltak. Látva, hogy a rovar királyság elfoglalása túl nagy áldozatokat követelne, de kevés haszonnal járna (lévén a rovarok lakhatatlanná tették a földeket) egy óriási falat épített az elkerítésükre, melyet a Kígyó Gerincének nevezett el. Még egy valaki volt, aki nem hajolt meg akarata előtt: Xuen, a Fehér Tigris. Habár az Erő Szelleme nagy hadseregeknek parancsolt, mégis elbukott, így a Kun-lai Orom is a birodalma része lett. Későbbi éveit főképp a rend megteremtésével és a félelmen alapuló uralkodással töltötte. Megalkotta a Moguk saját nyelvét és létrehozta első törvénykönyvüket is. Rögtön az első törvény a lázadással kapcsolatos volt, melyet nyilvános kibelezéssel büntetett. Központja a titán-őrző felett aratott győzelmének helyszíne lett, melyet Mennydörgő Szigetnek nevezett el. Halála végül őt is elérte. Sisakját és felszerelését a Guo-lai Csarnokokba tették, míg testét a Hódítók Sírjában -több száz terrakotta harcos mellett- helyezték örök nyugalomra.

A Szaurok Lázadás

Az őt követő császárok sokkal önteltebbek voltak és sokkal inkább elnyomták a népet, mint eddig. Az első nép, amely lefejezni kívánta a Mogu Birodalmat, az általuk teremtett Szaurokok voltak.
Saurok.jpg
A lázadás II. Dojan császár idejében következett be. Akkora volt a veszély, hogy maga az Uralkodó is a csatatérre sietett és sátrát a Krasarang Vadon egyik szikláján helyezte el. Ez óriási hiba volt. Szörnyen lebecsülte a Szaurokokat. Úgy gondolta, hogy úgy kell a leigázott népeknek szolgálniuk, ahogy egykor ők szolgálták a titánokat. A Szaurokok 5. és 7. légiója csendben letért a csatatérről és az ellenség mozgolódását kémlelő Dojan császár felé vették az irányt. Az Uralkodót végül lekényszerítették a szikláról, a holttestet sosem találták meg. A császár halálát követő zavaros időkben a szaurokok szépen lassan eltűntek a Krasarang mocsárvidékén.

A Pandaren Forradalom

A Szaurokok után a Pandarenek között is lázadásról suttogtak, ám ezt a Moguk jól tudták. A Pandarenek minden tudósát és írástudóját kivégezték, valamint megfosztották őket fegyvereiktől, ezzel a Pandaren kultúra megszűnt létezni. Mindennek ellenére a rabok nem adták fel. Kifejlesztették a puszta-kezes harcmodort és megszülettek az első Szerzetesek (Monk). Kitört a Pandaren Forradalom! A hír terjedt, hogy a Moguk leáldozóban vannak, így csatlakoztak a Jinyuk, a Hozenek és a Grummle-k is. A Moguk helyét a Pandarenek vették át, ám frissen alakult birodalmukat  megtámadták a Moguk egyetlen szövetségesei: a Zandalari Trollok.

A Zandalari Háború

A Trollok olyan haderőt tudtak felmutatni, melyre a Pandarenek sokáig nem tudtak válaszolni. Nemcsak létszámukban voltak fölényben, de a denevéreik hátán úgy tudtak harcolni, hogy a földön harcoló Monkok védekezni sem tudtak. A Krasarangban értek partot, de alig pár hónap leforgása alatt a Jáde Rengetegig nyomultak. Azonban egy nap megjelent egy Jiang nevű Pandaren, aki Felhősiklója (Cloudserpent) hátán eredményesen harcolt.
Cloud serpent.png

Felhősikló

Később több Pandaren is megtanulta a Felhősikló-lovaglást és megalakult a Felhősikló Rendje (Ordes of the Cloud Serpent]]. A Zandalari Háború a Pandarenek győzelmével ért véget és a moguk esélyei az uralkodásra a nullára csökkent.

Modern Kor, avagy Mists of Pandaria

A Moguk meglepően aktívak lettek az utóbbi időkben és úgy tűnik újra egyesültek. Megtámadták Niuazo, a Fekete Ökör Szentélyét, a Townlong Sztyeppén és az Örökvirágzás Völgyét. A Völgyet őrző szervezet, az Arany Lótusz a Hordához és a Szövetséghez fordult, hogy segítsenek nekik a harcban, ám előtte a Magasztos Égiek (August Celestials]] jóváhagyását kellett kérniük. A rend vezetője, Zhi, a Megvilágosodott vezette a kalandorokat keresztül az Arany Lépcsőkhöz és az Arany Pagodához, ahol először szembesültek a kőből készült oroszlán-kutya keverék Quilenekkel és kőharcosokkal. Az Égiek végül megadták az áldást, így mindenki beléphetett a Völgybe. Itt kiderült, hogy pár mogu behatolt a Guo-lai Csarnokokba és felélesztették az ott alvó terrakotta hadsereg vezetőjét, Zhao-jin-t. 3 tárgy kellett a Moguknak: a Villámkirály (Lei-Shen) lándzsája, fejszéje és sisakja, ám a kalandorok hamarabb szerezték meg a tárgyakat, melyeket Zhi-re bízták. Az öreg pandaren a Néma Szentélyben (Silent Sanctuary) rejtette el az ereklyéket. Ám a vereségük nem maradt megtorlatlanult: a Néma Szentélyben lévő pandareneket megölték és a holttestek közt Zhi-t is megtalálták. A Moguk nemcsak a szentélyt, de a környező területekből is sokat elfoglaltak. Ám a Szövetség és a Horda válaszként behatolt a Mogu'shan Palotában váró Zhao-Jinhez és végeztek vele és őreivel.
556px-Lei Shen.jpg

Lei-Shen, a Villámkirály

 Azonban nemcsak a moguk voltak a feltűnő ellenségek. A Zandalarik szintén megjelentek Pandarián és az otthon alapítására készültek, lévén szigetük a Kataklizma bekövetkezésével süllyedni kezdett. Azt tervezték, hogy felélesztik régi szövetségüket a Mogukkal, így feltámasztották Lei Shent úgy, hogy elvitték a holttestét a Leszámolás Szigetére (Isle of Reckoning), majd Khar'zhul Próféta levezette a szertartást. Ezután együtt újra megtöltötték élettel a Mennydörgő Sziget erődjének falait. Végül Cho Történetjáró (Lorewalker) és csapata behatolt a Mogu'shan Páncéltermekbe (Mogu'shan Vaults) ereklyéket keresni, hogy megelőzzék a Mogukat. E falak között lakott -többek közt- Elátkozott Feng, aki egykor a Páncéltermek gondnoka volt, de lopással gyanusították, így bezárták és a mogu császárok (Zian, a Végtelen Árnyék, Élesfogú Meng, Acélbőrű Qiang és Gyorstalpú Sebotai) szellemei kínozták. A szellemek legyőzése után egy átjáró nyílt a falon, mely egy titán ereklyéket rejtő szobába vezette a hősöket. Ám az őrzője a titán-sárkány, Elegon volt. Az utolsó szoba szintén titán tárgyakat nyelt magába, melyeket sikeresen megszereztek. Az egyetlen veszélyt immár a Mennydörgő Sziget jelentette, melybe behatolva végeztünk Lei-Shennel és a nagyon is élőnek bizonyuló Ra-dent is legyőztük. Ezután a Moguk szétszóródtak és visszatértek a klán-rendszerükbe.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki