Fandom

World of Warcraft Wiki

NPC

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Az NPC (Non-Player Character = nem játékos karakter) bármely olyan karakter a számítógépes játékokban, amely nem emberi játékosok által irányított, tehát mesterséges intelligencia adja viselkedésüket. Ellentétben a szörnyekkel, ők vagy a Szövetséghez, vagy a Hordához tartoznak ezért megtámadásuk esetén bekapcsolódik a PvP mód de lehetnek semlegesek vagy egy frakcióhoz hű tagok is. Az alábbi típusokba sorolhatók:

  • Megbízók (Questgivers) – Tőlük lehet felvenni a küldetéseket. Többségben szimpla NPC-k szolgálnak kihívásokkal, de kasztoktatók és kereskedő is adhatnak megbízatásokat.
  • Őrök (Guards) – Ők őrzik a városokat és a táborokat. Könnyen észreveszik a betolakodókat, más NPC-k segélykiáltásaikra is képesek azonnal megjelenni és életerejük általában magasabb, mint amit a szintjüktől elvárható lenne. A fővárosokban vagy nagyobb településeken útbaigazítás is kérhető tőlük, sőt a fővárosokban az adott faj vezetőjét is általában elit őrség védelmezi, de még az utcákon is szembetalálkozhat egyedi tagjaikkal az egyszeri kalandor.
  • Kereskedők (Vendors, Suppliers) – Náluk lehet eladni, illetve vásárolni bizonyos tárgyakat. Különféle típusaik vannak, egyesek régensekkel, kereskedelmi nyersanyagokkal, fegyverekkel vagy akár küldetéstárgyakkal rendelkeznek, de a hátasállatokat is kínálnak. Általában a felszerelést áruló kereskedők egyben kovácsok is.
  • Fogadósok (Innkeepers) – Az ő feladatuk a "szállás" szimbolikus biztosítása (a játékban nem lehet aludni). Náluk lehet a Hearthstone-t az adott fogadóhoz kötni, de gyakran lehet ételt, italt és egyéb tárgyakat vásárolni tőlük.
  • Repülésirányítók (Flight Masters) – A repülésirányítók biztosíthatják a gyors közlekedést az egyik régióból a másikba. A befizetett repülést nem lehet irányítani, mert megszabott, gyakran csak a régió látványosságai miatti kitérőktől telt utazás, de még mindig gyorsabb (főleg a klasszikus alapjáték területein), mint a játékos hátasállatai, továbbá repülés közben nem lehet megtámadni az utazót sem.
  • Oktatók (Trainers):
    • Kaszttanító (Class Trainer) – Tőlük lehet új, kasztra jellemző képességeket tanulni és a tehetségfát (talent-tree) újradolgozni. A 3.1-es javítás után náluk lehet kiváltani a Dual Talent Specialization lehetőséget.
    • Fegyvermester (Weaponmaster) – Náluk lehet a különféle, a játékos kasztja számára is elérhető fegyvertípusok használatát megtanulni.
    • Foglalkoztató (Profession Trainer) – Tőlük lehet foglalkozásokat tanulni, illetve fejleszteni azokat. Idetartoznak a "lovászok" is (riding trainer), tehát azok, akik az egyre gyorsabb hátasállatok kezelésére tanítanak.
  • Árverezők (Auctioners) – Ők vezetik az árveréseket. Náluk lehet eladásra szánt tárgyainkat feltenni az aukciós listára, licitálni és persze vásárolni.
  • Bankárok (Bankers) - Nem használt tárgyainkat vagy akár teljes táskákat is tárolhatunk náluk.
  • Hadvezérek (Battlemasters) – Náluk lehet jelentkezni úgynevezett Csataterekre (Battleground), ahol a két ellentétes oldal játékosai összecsaphatnak egymással.
  • Arénamesterek (Arena Masters) - Náluk lehet jelentkezni az arénajátékokhoz, csoportosan vagy véletlenszerű szövetségessel, 2vs2,3vs3 és 5vs5 felállásokban.
  • Lélekgyógyítók (Spirit Healers) - A sírhelyek, temetők területén fordulnak elő és csak akkor láthatóak, ha a játékos meghalt és automatikusan a legközelebbi temetőbe került. Ez az angyalszerű szellem feltámasztja az elesett játékosokat, cserébe viszont ideiglenes, de komoly rontást olvas a játékosra (Resurrection Sickness: 75% képesség-; ellenállás- és sebzésgyengülés, 25% felszereléstörés), ha elfogadja a felajánlás feltételeit. A nyílt világi lélekgyógyító semleges teremtmény, bárkit feltámaszt, de a harcmezei lélektámogató csak az adott oldal által birtokolt temetőben éleszti fel a játékosokat, de azt akár tömegesen, automatikusan, mindenféle hátrány nélkül teszi. A lélekgyógyítók természetesen a játék szabályainak köszönhetően sérthetetlenek és a feltámasztás után 1 másodperc alatt eltűnnek, így nem lehet velük sem kommunikálni, sem megtámadni őket.

Kommunikáció Szerkesztés

Ha az egérmutatót az NPC fölé viszi a játékos, akkor a játék különböző ikonokkal igyekszik jelezni az NPC-vel lehetséges akciót. Szövetséges és közömbös NPC-knél így megjelenhet egy szövegbuborék, ha beszélni lehet vele:

Pointer talk on 32x32.png távolságon belül Pointer talk off 32x32.png és kívül,

illetve ha vásárolni lehet az NPC-től, akkor egy pénzeszsák:

Pointer bag on 32x32.png távolságon belül Pointer bag off 32x32.png és kívül.

Az ellenséges NPC-k felett egy kard jelenik, mely a harcra utal:

Pointer sword on 32x32.png távolságon belül Pointer sword off 32x32.png és kívül.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki