Fandom

World of Warcraft Wiki

Nagy Megtörés

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Great Sundering.jpg

A Megtörésről készített fanart.

A Nagy Megtörés (The Great Sundering), ismertebb nevén a Megtörés (Sundering) vagy a Kataklizma [1] egy világesemény, amely megközelítőleg 10,000 évvel ezelőtt következett be, a War of the Ancients ("Az Ősök Háborúja") végén, amikor is Azeroth újjáalakult. Ennek oka a Well of Eternity ("Az Örökkévalóság Forrásí") összeomlása volt, mert meggyengült amikor Sargeras színre lépését elősegítő átjáró a Forrás energiájából nyerte minden hatalmát. A Forrás felrobbanása létrehozott egy olyan örvényt, amely elkezdte felemészteni Kalimdor belső földterületeit, és mire ereje alábbhagyott, a kontinens két részre szakadt szét.

A Megtörés előtt egyetlen összefüggő óriáskontinens emelkedett ki Azeroth óceánjából, de a katasztrófa következtében a szárazföld 80%-a elpusztult.[2] A fennmaradt kontinenseket és szétesett szigetek ma úgy ismerik, mint Northrend, Kezan, az Eastern Kingdoms, a maradékot pedig Kalimdorként emlegetik.

Az Örökkévalóság Forrásának környéke ezután átalakult a ma Maelstorm-ként ismert energiától kavargó örvénnyé.

Inspiráció

A megtörésnek vagy a világ újjáalakulásának koncepciója a fantasy világ gyakori témája. Tolkien is írt Arda újjáalakulásáról, akkor is a tenger nyelte el a földeket, és a Dragonlance "Dungeons & Dragons" játékvilágában ott a Kataklizma, igaz ebben az esetben a tenger visszahúzódásának következtében a tengerparti város szárazfölddel lett körülvéve. A Warhammer-ben az "Old Ones" kapui egyszer betörtek, és így a Káosz elszabadult a világba, megrongálva a földet, ami az északi- és a déli pólusokon vált szembetűnővé. David Eddings "Belgariad"-jában a sötét isten, Kal Torak egy mágikus gömböt használt, hogy dühében újraalkossa a világot, amely aztán a Megtöréshez hasonlóan kettészakad, majd tovább csonkolta magát.

Jegyzetek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki