Fandom

World of Warcraft Wiki

Napvándorló Kael'thas

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Napvándorló Kael'thas
Image of Napvándorló Kael'thas
Titulus

Napkirály, A Vér Elfek Ura, Quel'thalas Koronázott Hercege

Nem

Férfi

Faj

Unknown

Karakterosztály

Vérmágus, Nethermancer, Boszorkánymester

Hovatartozás

Lángoló Légió

Foglalkozás

A Vér Elfek Ura, Viharerőd Mestere, Quel'thalas Koronázatlan Királya, Kil'jaeden Ügynöke

Helyszín

Quel'danar (Sír), Vihar Híd, Viharerőd vagy a Grand Magister's Asylum, Mágusok Terasza

Állapot

Elpusztított (Lore), Megölhető (Wow)

Rokonság

Napjáró Anasterian (apa), Napjáró Dath'remar (előd)

Mentor

Kil'jaeden, Napjáró Anasterian, Haragvihar Illidan

Társak

Al'ar (főnix)

ÉletrajzSzerkesztés

Kael'thas Dalaranban tanult és a Kirin Tor egyik legerősebb mágusává vált az évek során - bekerült a várost irányító testületbe, a Council of Sixbe is.

A Harmadik Háború

Amikor a Scourge és Arthas megtámadták Quel'Thalast és lerombolták a high elfek királyságát, az uralkodó, Anasterian Sunstrider is életét vesztette. Kael'thas visszatért Quel'Thalasba és akit csak tudott, megmentett népéből, és édesapja koponyáját is visszaszerezte Silvermoon romjai közül. A túlélőket a halottak tiszteletére átnevezte - a jövőben blood elfekkét váltak ismertté. A túlélők és maga Kael'thas is furcsa éhséget tapasztaltak Silvermoon és a Sunwell pusztulása után - de a fejlemények miatt nem igazán volt idő ezzel foglalkozni akkor. A blood elfek Dalaran környékén állomásoztak, amikor furcsán megnőtt az élőhalottak aktivitása. A tábort az Arevass folyó túlpartjára költöztették, amikor két váratlan utazóval találkoztak: Maiev és Tyrande épp Illidant üldözte. Mivel Kael'thas szerint Illidan lehetett a felelős az élőhalottak megnövekedett aktivitásáért, így csatlakozott a night elfekhez. Kaelék elrejtett utánpótlásért Pyrewood Village-be mentek, ám az ott rejtőző élőhalottak megtámadták a karavánt - az első hullámot még visszaverték, a második elől azonban visszavonultak, miközben Tyrande egyedül hátramaradt megállítani a támadást. Amikor azonban segítségül hívta Elune-t, a híd, amin állt, leomlott - és a folyó elsodorta Tyrande-ot. Kael'thas a mentésére indult volna, de Maiev megakadályozta: szerinte Tyrande harcos volt, és tudta, milyen veszélyekkel jár a háború. Illidant Dalaranban találták meg, ahol egy furcsa rituálét végzett éppen. A megérkező Malfurion szerint az Eye of Sargeras nevű varázshatalmú ereklyével épp Northrendet akarta kettészakítani. Kael'thasék közbeléptek, és miközben a blood elfek a tábort védték az élőhalottaktól, Malfurion és Maiev megállították Illidant - akit Malfurion felelőssé tett Tyrande haláláért is. Azonban Kael'thas szerint ez csak Maiev véleménye, míg ő úgy gondolja, hogy a papnő túlélhette az esetet - ezután a dühös Malfurion lekötözte a fák gyökereivel Maievet, és Illidannal együtt Tyrande nyomába eredtek, míg a blood elfek Dalaran romjai között maradtak. Hamarosan megtalálták a Lordaeronban maradt Alliance-seregek vezérét, Garithost, aki a night elfek történetét csupán kifogásnak tartotta. Garithos nyíltan rasszista volt, aki csak az embereket tartotta fontosnak, és a blood elfeket keletre vezényelte, egy obszervatóriumhoz, hogy az onnan jövő feltételezett támadást el tudják hárítani. Kael'thas a Lordamere Lake partján jött rá, hogy nem tud átkelni a szigetre az obszervatóriumhoz - azonban a megérkező Lady Vashj és a nagák átjuttatták oda a blood elfeket. Amikor Garithos visszatért a déli frontról, figyelmeztette Kaelt: a nagákkal való együttműködést árulásnak fogja tekinteni. Pár nappal később egy küldött hírt hozott egy nyugatról érkező élőhalott seregről, amit Kael annak ellenére le tudott győzni, hogy a küldött a seregének jelentős részét magával vitte délre - igaz, a túlerő ellenében csak Vashj segítségével volt lehetséges a győzelem. A csata után a herceg elmondta Vashjnak, milyen ürességet éreztek az elfek, és a naga witch felvilágosította: ez a mágiához való függőség és az elvonási tünetek eredménye, amitől régen a nagák is szenvedtek. A megérkező Garithos elől Vashj csapatai visszavonultak ugyan, de nem elég gyorsan - és ezután a tábornok a blood elfeket árulás vádjával a dalarani katakombákba záratta. A csatornákon keresztül azonban segítség érkezett a nagák személyében - és Lady Vashj szerint az Archimonde-ot Dalaranba hozó, még mindig létező portálon át a kiszabadulásuk után átmenekülhetnek Outlandre, ahol már várja őket mestere: Illidan Stormrage. A terv sikeres volt, és a nagák és a blood elfek Hellfire Peninsulán találták magukat, ahol több napig keresték Illidant. Amikor megtalálták, a demon hunter Maiev foglya volt - Kael és Vashj erői gyorsan lerohanták a warden seregét, és kiszabadították Illidant. A demon hunter vázolta nekik a helyzetet, miután megszabadult mágikus bilincseitől: mivel meg akart szabadulni Kil'jaeden uralma alól, Outlandre menekült, de a helyet ekkorra elfoglalta Magtheridon és az uralma alatt levő fel orkok, akiket a Ner'zhul még nyitva levő portáljain át érkező démonok is erősítenek. Kael'thas a támogatásért cserébe gyógyírt kért az éhségükre - ám Illidan szerint erre nincsen gyógyszer; viszont ha győznek, akkor az ígérete szerint elegendő mágikus energiát fog nekik biztosítani, hogy legyőzzék a Sunwell hiányából fakadó tüneteket. Ennek hallatán Kael hűséget fogadott Illidannak, és Grand Magister Rommath személyében egy küldöncöt visszaküldött Azerothra az üzenettel: a blood elfek új otthonra találtak. Vashj és Kael'thas megvédték illidant, amíg a demon hunter sorra bezárta Ner'zhul portáljait - eközben megvédték egy fel orc támadástól a Broken draenei, Akama táborát is, aki ezután csapatával csatlakozott a Magtheridon ellen vonulókhoz. Sikerrel behatoltak a Black Temple-be és a saját tróntermében győzték le a pit lordot - ám az ünneplést Kil'jaeden érkezése szakította félbe... aki megrótta Illidant, amiért megpróbált elrejtőzni, és a büntetés elkerülése végett új feladatot adott neki: pusztítsa el a Frozen Throne-t.
Bloodmage Kael'thas.jpg
Kael'thas a szövetségeseivel visszatért Northrendre, ahol Anub'arakkal és a nerubianokkal harcolt, és lassan haladtak előre Icecrown Glacier felé. Eközben Arthas Azjol-Nerubon keresztül eléjük vágott és versenyfutásba kezdett Illidannal, hogy ki éri el előbb a Frozen Throne-t. Kael'thas blood elfjei többször is megküzdöttek a Scourge-dzsel, de nem sikerült áttörő győzelmet elérniük - és végül Arthas aktiválta előbb a Frozen Throne-hoz vezető kaput védő obeliszkeket. A kapu előtt Illidan megküzdött Arthasszal, és veszített - Vashj és Kael'thas az eszméletlen, sebesült demon hunterrel visszamenekültek Outlandre, miközben Arthas beteljesítette sorsát és eggyé vált a Lich Kinggel.
A Quel'Thalasban maradt blood elfek az Alliance és Garithos árulása után a Hordához csatlakoztak, akiktől azt remélték, segítenek nekik eljutni Outlandre Kael'thashoz. Azonban a draeneiekkel és a naarukkal harcoló Kael seregének egy része rájön, hogy uruk - aki megszerezte a naaru dimenzióhajó, Tempest Keep jelentős részét - a vereségbe beleőrült Illidanban csalódva új szövetségesekkel paktált le mágiaéhségének kielégítése miatt... a Burning Legionnal. Ez a csoport hamarosan elhagyta Kael'thast, és letette a fegyvert Shattrath Cityben - ahol a naaru A'dal befogadta őket szövetségesként Kael, Illidan és a Burning Legion ellen... őket Scryersként ismerjük. Kael'thas az új mesterétől, Kil'jaedentől megtanulta, hogyan lehet a fel energiát kiszívni a démonokból, és ezt megtanította követőinek is éhségük enyhítése érdekében. Ugyanakkor az új szövetség egyben a saját népe, az Azerothról érkező blood elfek elárulását is jelentette... hiszen a Quel'Thalast elpusztító Scourge eredetileg a Kil'jaedent szolgáló Ner'zhul alkotása volt. Kael hűséges követői, a Sunfury blood elfek Netherstormban 5 manaforge-ot építettek, amik magából a Twisting Netherből szívták ki a mágikus energiát - és ez a rengeteg energia destabilizálta a térséget, egész Outland pusztulásával fenyegetve.

A Lángoló Hadjárat (The Burning Crusade)

A Kael'thas által árulónak tekintett Scryer frakció végül egy csapatnyi kalandozót kért fel, hogy akadályozzák meg kael'thas tervét: a herceg a Cipher of Damnationt akarta megszerezni, amit régen Gul'dan arra használt, hogy megszakítsa az orkok kapcsolatát őseik szellemével.
Kael'thas-felblood.jpg
Ezek a kalandozók sikerrel vették az akadályokat, és ezután bejutottak Tempest Keepbe is, ahol legyőzték Kael'thast is... aki azonban nem halt meg: Priestess Delrissa megmentette a sebesült herceg életét, aki ezután megmaradt leghűségesebb követőivel visszatért Quel'Danas szigetére a Sunwellhez. 
Itt Kael'thas és felblood elfjei a Netherstormban összegyűjtött energia segítségével a Sunwell újraindításán fáradoztak, hogy így portált nyithassanak Kil'jaedennek Azerothra. Ennek érdekében megtámadták Silvermoont is, és elrabolták az itt fogságban levő legyengített naarut, M'urut. Ez a támadás megvilágította a blood knightok vezetője, Lady Liadrin előtt, hogy Kael'thas menthetetlen - és a silvermooni blood elfek is csatlakoztak az egyesített Aldor-Scryer erőkhöz, a Shattered Sun Offensive-hez, amelynek célja Kael'thas megállítása és Kil'jaeden átkelésének megakadályozása volt. Egy kisebb kalandozócsapat behatolt a Kael menedékéül szolgáló Magister's Terrace-be... és véget vetettek az utolsó Sunstrider életének.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki