Fandom

World of Warcraft Wiki

Ner'zhul

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Ner'zhul volt a Shadowmoon klán legöregebb sámánja és vezetője, és tulajdonképpen az egész ork nép szellemi vezére - de a lelke mélyém titokban nagyobb hatalomra vágyott... Egy napon halott felesége, Rulkan szelleme hírt hozott neki arról, hogy a draeneiok meg akarják támadni az orkokat, és felajánlotta, hogy megismerteti egy erős és felsőbbrendű lénnyel, akinek a tanításai a segítségére lehetnek a védekezésben. Ner'zhul összefogta az orkokat és megelőző csapásként üldözni kezdték a draeneiokat, ő maga pedig a warlock mágiát kezdte tanulmányozni Kil'jaeden segítségével. hamarosan azonban gyanús lett neki, hogy Kil'jaeden isteni lényhez méltatlan módon gyűlöli Velent, a draeneiok vezetőjét, illetve hogy a szarvaitól, a szárnyától és a bőrszínétől eltekintve nagyon hasonlít a draeneiokra... Ezért a vén sámán elzarándokolt az orkok spirituális központjába, ahol az őseik szellemei laktak: Oshu'gunba. Itt a valódi Rulkan szelleme fogadta és szörnyetegnek nevezte egykori férjét, majd felvilágosította arról, hogy az eredar végig hazudott neki.

Ner'zhul a hírektől sokkoltan megfogadta, hogy felhagy a warlock mágiával és ellenáll Kil'jaedennek - csakhogy ennek tanúja volt tanítványa, Gul'dan is, aki elárulta mesterét a démonnak. Kil'jaeden ezután megfosztotta erejétől a sámánt, és Gul'dan lett a valódi vezér a Shadow Councillal együtt - és Ner'zhul kénytelen volt végignézni, ahogy az orkok egyre mélyebbre süllyednek a fel mágia gyakorlása közben, és egyre inkább átadják magukat a vérszomjnak. Azonban Gul'dan óvatlanságában betekintést engedett egykori mesterének a Shadow Council irataiba - és a sámán megdöbbenve látta, hogy Gul'dan még mélyebbre akarja taszítani a Hordát a Burning Legion karmai közé azzal, hogy Mannoroth vérét adja nekik. tudta, hogy egy törzsfőnök kivételével a klánok vezetői már nem hallgatnának rá... így figyelmeztette azt az egyet. Ezek után a Frostwolf klán vezetője, Durotan visszautasította a démonvért - igaz, hogy a klánt ezért Gul'dan Azerothra száműzte, de a Frostwolf orkok kimaradtak az Első és a Második Háború vérzivatarából, és bár Durotant és feleségét, Drakát megölték Gul'dan bérgyilkosai, a fiuk, Thrall később megmenthette népét a pusztulástól. Ner'zhul figyelmeztetéséről csak Durotan és Draka tudott, így a halálukkal már senkinek nincs tudomása arról, mit tett a sámán a népéért... Ner'zhul Draenoron tartózkodott a két háború alatt, és kimaradt a jelentősebb eseményekből - de amikor az Alliance elpusztította a Dark Portalt Azerothon, a hatás súlyosan megsebesítette a túloldalon, Draenoron levő sámánt. Két évbe telt a felépülése, és ez idő alatt klánjával Shadowmoon Valleybe húzódott, miközben a Horde többi része egymással háborúzva próbálta enyhíteni a vérszomját. A felépülése után nem sokkal megkereste őt a korábbi warlock, jelenleg death knight Teron Gorefiend, aki szerint ha Ner'zhul új portálokat nyitna, akkor találhatnának új, meghódítható világokat, és a Horde ezzel új célt kapna. Némi győzködés után Ner'zhul belement az alkuba, és 4 erőteljes varázsszer megszerzését kérte Terontól Azerothról: Gul'dan koponyája, Dalaran szeme, Sargeras ékköve jogara és Medivh könyve kellett neki. Teron begyűjtötte valamennyit, de az elsőnek megszerzett Gul'dan koponyája végzetes hatással volt Ner'zhulra: egykori tanítványának megmaradt szelleme kapcsolatba lépett vele, és lassan meggyőzte, hogy a Hordánál fontosabb a saját személyes hatalma. Így amikor a sámán megnyitotta a portálokat, a követőit az átlépésre és a Horde itt hagyására szólította fel - az ellenszegülő harcost, Obrist pedig halálosan megsebesítette. A portálok megnyitásához használt erő túl nagynak bizonyult és az ellenhatás széttépte Draenort, megsemmisítve ezzel az orkok szülőbolygóját.

Ner'zhul

A portál túloldalán Ner'zhul és követői a Twisting Netherben találták magukat, ahol már vártak rájuk a Burning Legion démonai és személyesen Kil'jaeden is. Valamennyiüket azonnal élve darabokra tépték... de a sámán szellemét az eredar életben tartotta és addig kínozta, amíg ismét hűséget nem fogadott neki. Ekkor Kil'jaeden egy jégdarabba börtönözte Ner'zhul szellemét egy páncél darabjaiba zárva, majd ezt a jégdarabot Azerothra küldte. A jégtömb Northrenden csapódott be Icecrown Glacierbe, és az itt elnyert formája után a Frozen Throne néven emlegették, míg a benne rejtőző hihetetlenül erős entitást ezután Lich King néven ismerték... A Lich King elindította a plague-et, a halálos járványt, aminek az áldozatai élőhalottként feltámadva őt szolgálták - és minden élőhalott tovább növelte a Lich King erejét. Így sikerült uralma alá hajtania Northrend jelentős részét, majd a Harmadik Háború során a korábbi Lordaeront is, és végül leghűségesebb death knightját, Arthas Menethilt arra is rávette, hogy szabadítsa ki őt a Frozen Throne-ból... Ezután Arthas és Ner'zhul eggyé olvadtak; és a Lich King elméjén belül Arthas előbb saját emberségét semmisítette meg, majd leszámolt Ner'zhullal is, ami a vén sámán végleges halálát jelentette.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki