Páncélkészlet

A páncélkészlet (angolul armor set) olyan speciális páncéldarabok összessége, amelyek ugyan különálló darabként gyengébbek lehetnek, mint a velük egy tárgyszinten álló páncéldarab, de összegyűjtve új bónuszokat adhatnak.

A páncélkészletek döntő többsége kaszt-függő, tehát csak egy bizonyos kasztba tartozó karakter képes hordani darabjaikat. A World of Warcraft kezdete óta jelen vannak, legtöbbjük igen értékes, nagyra tartott felszerelések, mivel epikus raidek vagy komoly PvP küzdelmek jutalmai lehetnek. Különleges bónuszokat adnak, amelyek többnyire a választott kaszt valamely képességét erősíti vagy bónusz hatást ad hozzá. Természetesen léteznek nem kaszt-függő páncélkészletek is, de ezek minősége (és így az általuk nyújtott bónuszok mértéke) többnyire alacsonyabb, mint a kaszt-függőké. A tárgykészletek által nyújtott u.n készletbónusz (angolul set bonus) csak akkor lehet elérni, ha a karakter egynél több darabját hordta magán, és általában kettesével adtak új készletbónuszt. Persze a tárgykészletek önmagukban is adnak tulajdonságpontokat- illetve egyéb statisztikai változókat.

A World of Warcraft játékban a kaszt-függő páncélkészleteket sorba rendezik, és az alapjáték óta folyamatosan bővül. Az átláthatóság kedvéért a magyar WoWWiki-ben a ritka PvE-PvP páncélkészletek esetében a Set (Készlet), az epikus PvE-nél Tier ("Sor"), míg az PvP-s aréna esetében a Season ("Szezon") szót érdemes használni.

Lehetséges kaszt-függő páncélkészletek Szerkesztés

Három különálló tier-típuslétezik; a PvE-be tartozó instance, raid, a PvP-s valamint a frakciókhoz kötődő. A klasszikus WoW idején minden kaszt közös páncélkészletet használt, de a World of Warcraft: The Burning Crusade után megjelentek a kaszton belüli specializációkat támogató páncélkészletek is, majd a World of Warcraft: Wrath of the Lich King kiegészítőt követően a raid-ek nehézségi szintjét követve külön 10-fős és 25-fős típusok is.

A lehetséges kaszt-függő tárgyak listája a klasszikus óta nagyon lecsökkent; Először 8 tárgydarabból állt össze egy tárgykészlet (de volt 9 tárgydarabos is), majd az első kiegészítőt követően jóval kevesebb lett, már csak 5 tárgydarabból áll.

PvE Instance avagy Dungeon set-ek Szerkesztés

PvE raid tier-ek Szerkesztés

PvP set-ek és season-ok Szerkesztés

Frakciós készletek Szerkesztés

World of Warcraft Ez a rész csak a World of Warcraft játékra vonatkozik.

Nem-kasztalapú páncélkészletek Szerkesztés

Lásd még Szerkesztés