FANDOM

Neutral 32Pandaria
Level: 85-90
Mists of Pandaria Pandaria loading screen
Pandaria betöltő kép
Fajok
Kormányzási forma

Feudalizmus

Uralkodó(k)
Helyszín

Dél-Azeroth[1]

Pandaria ([pɛnˈdɑɹiə]) a pandarenek otthona és a birodalmuk szülőföldje. Azeroth déli részén helyezkedik el,[1] Pandariát korábban sűrű mágikus köd borította, melyet az utolsó pandaren császár hozott létre, hogy megvédje népét a Burning Legiontől. A Sunderinget követően tízezer évben mítosz és homály fedte létezését. Azeroth más részeni, csak azokkal a pandarenekkel lehetett korábban találkozni, kiknek ősei elhagyták a kontinenst a hatalmas teknős, Shen-zin Su hátán.[2].

A Sundering-et követően tízezer év múlva, Pandaria a Mists of Pandaria idején tűnik fel újra.

TörténelmeSzerkesztés

KezdetekSzerkesztés

A terület, mely később Pandariaként lett ismert egykor az ősi szuperkontinens, Kalimdor déli részét képezte. A terület helyszínén harcok zajlottak a titanok alkotta mogu és az Old God, [[Y'Shaarj] mantidjai között. A háborúban a mantidokat visszaverték Y'Shaarj-t pedig elpusztították, egyedül Y'Shaarj szívét hagyták meg. A titanok távozásukkor két őrzőt hagytak maguk után; Norushent, aki a Y'Shaarj szívét vigyázta és Ra-dent, aki a moguknak adott útmutatást hogyan vigyázzák és ápolják Pandaria földjét.

The Thunder King's rise and the mogu empireSzerkesztés

Idővel a mogu is áldozatául esett a Curse of Flesh átoknak, és megszállottakká váltak a békét és rendet illetően, oly mértékben, hogy elhitették magukkal hogy minden más faj alárendeltnek született akik célja, hogy fejet meghajtva kövesék a moguk akaratát. Ez az elképzelés egy viharos évszádhoz vezetett, melyet Age of a Hundred Kings-ként emlegetnek, ahol a különböző osztályú mogu hadurak és seregeik háborúztak egymással. Ezekben az időkben született a legendás harcos, Lei Shen aki elhatározta, hogy saját kezébe veszi Pandaria jövőjét. Lei Shen elutazott az Isle of Thunder szigetére, ahol legyőzte a titán őrző Ra-dent, szívét kitépte és megette, ezzel pedig megszerezte az őrző erejét, képessé vált uralkodni a szél és vihar fölött. Lei Shen ezek után a Thunder King-ként vált ismertté, akaratának útjában pedig senki sem állhatott. Uralkodásának legnagyobb sikere az tekinthető, mikor sikerült megépítenie a Serpent's Spine-t, mely elválasztotta a rettegett Mantidokat Pandaria többé fajától. A mantidok válaszul minden 100. évben megtámadják a falat, így a háború végeztével pedig társadalmuk legerősebb tagjai térnek haza.

Végül Lei Shen végelgyengülésben halt meg, helyét pedig gyengébb Mogu császárok vették át.

A pandaren birodalomSzerkesztés

Pandaria szolgasorba taszított népei tovább szenvedtek a mogu elnyomás alatt. Végül Kang, közismertebb nevén a Fist of First Dawn inspirálására a pandaren rabszolgák maguk mellé állítva a hozen, jinyu és grummle fajokat, és a pandaren monkok vezetésével lángra robbant a forradalom. A mugokat legyőzték, egykor hatalmas birodalmuk pedig összeomlott. Évekkel később a mogu visszatért újdonsült szövetségesük, a Zandlari trollokkal, hogy ismét szolgasorba taszítsák Pandaria népeit; megkezdődött a háború melyet Zandalari Troll Wars néven emlegetnek napjainkban. Hála az újonnan alakult Order of the Cloud Serpent szervezetnek a háborút a pandarenek és szövetségesik nyerték, a Zandalari trollokat kiűzték a kontinensről, a mogu klánok szétszóródtak, így már semmi sem állt a kialakuló félben lévő pandaren birodalom útjába.

A birodalom virágzott egészen Shaohao császár idejéig, aki végül a birodalom utolsó császára volt. Annak érdekében, hogy megvédje népét a közelgő War of the Ancients-től (Ősök háborúja), Shaohao szembeszállt saját bűneivel, és eltemette a hat fő sha-t: a kétséget, elkeseredettséget, erőszakot, dühöt, gyűlöletet, és félelmet. Az August Calestial-ok segítségével az uralkodó eggyé vált a földdel és elszigetelte a kontinenst, hogy biztosságossá tegye azt. Azonban amit Shaohao nem vett észre, az az tetteit a büszkeség Sha-ja irányította. A Sha felhasználta Shaohao erejét és arroganciáját, hogy a misztikus köd mögé rejtse Pandariát. Shaohao úgy gondolta, hogy a pandarenek jobbak Azeroth többi népénél és képesek megoldani saját problémájukat. Habár cselekedetei megmentették Pandariát a Great Sunderingtől, egyúttal elítélte azt a jövő küzdelmei ellen.

Mists of PandariaSzerkesztés

Mists-Logo-Small Eme cikk vagy szekció témája megtalálható a Mists of Pandaria kiegészítőben.

Nem sokkal a Cataclysm után, a Sha of Pride elérkezettnek látta az időt, hogy feloszlassa a kontinest körülvevő ködöt, éppen akkor amikor az Alliance - Horde feszültség a tetőponton állt. Hatalomvágyából, Warchief Garrosh Hellscream Pandaria partjaira vezette a Hordát, hogy kincseit megszerezze magának, míg High King Varian Wrynn az Alliance erőivel megpróbálta megvédeni azokat Hellscream őrült önzőségétől.

Habár a helyiek féltek a kívülállóktól amiért felébresztették a földben mélyen szunnyadó sha erőket, végül belátták, hogy a kívülállókban szövetségesek rejlenek, akik bátran felveszik a küzdelmet a sha-val, mantiddal, és a feltámasztott Thunder King-el szemben.

Garrosh Hellscream folyamatosan visszaélt Pandaria kincseivel saját hatalmának növelése érdekében, beleértve a Divine Bell-t, és Y'Shaarj szívét. A Vale of Eternal Blossoms megszentségtelenítését követően a lázadó Horde erők és az Alliance együttes erővel megostromolta a Horde fővárost, és a Siege of Orgrimmarban történtek véget vetettek Garrosh Hellscream és az úgynevezett "True Horde" ámokfutásának. Az ostrom és a győzelem után Shahao szelleme elültetett egy mágikus fát a völgy központjában, mely reményt nyújt a völgy gyógyulásának.

Eljutás PandariáraSzerkesztés

WorldMap-World

Pandaria elhelyezkedése Azerothon

A játékosok egy quest során jutnak el a Pandariara, melyet Orgrimmarban vagy Stormwindben vehetnek fel, frakciótól függően. A quest során a kalandorok egy gunship legénységeként utaznak a frakció fővárosokból Pandaria földjére 85-ös szinten. A későbbiekben az oda-vissza út nem hagyományos úton (hajó vagy zeppelin) történik, hanem egy mágus portál segítségével, mely a Jade Forest-ben található meg.

Az Alliance számára a Pandariára vezető portál a Tushui Pandaren táborban, az Eastern Earthshrine-hoz közel helyezkedik el, Stormwind városában, a portál pedig Paw'don Village-be vezet. A Horde számára a portál a Huojin Pandaren táborban helyezkedik el a Valley of Honor közepén, Orgrimmar városában, és a portál a Honeydew Village-be vezet.

World of Warcraft: Mists of Pandaria Szerkesztés

Fő cikk: World of Warcraft: Mists of Pandaria

Pandaria a World of Warcraft negyedik kiegészítőjének, a World of Warcraft: Mists of Pandaria-nak az újdonsága és főbb helyszíne.

A zónák legtöbbje nagyobb mint a Cataclysmben debütált zónák, például a The Jade Forest körülbelül kétszer akkora, mint Twilight Highlands. A régiók eltérőek hangulatukban: néhány terület buja és békés, míg más területek sokkal sötétebbek és fenyegető hangvételűek. A kontiens tervezésére nagy kihatással voltak a kelet-ázsiai kultúrák.

RégiókSzerkesztés

WorldMap-Pandaria

Pandaria játékbeli térképe

DungeonökSzerkesztés

Fő cikk: Instances by continent

Natív fajokSzerkesztés

GalériaSzerkesztés

KépekSzerkesztés

VideóSzerkesztés

ApróságokSzerkesztés

A Charge of the Aspects alatt Thrall látott egy "... ködbe burkolózott rejtélyes szigetet... valahol a Nagy tengeren..." meditáció során, röviddel a Deathwing elleni végső küzdelem előtt. Valószínűleg ez egy utalás volt Pandariara.

ReferenciákSzerkesztés

  1. ^ 1,0 1,1 Blizzard Entertainment (Oct 27, 2011 6:15 PM PDT). Mists of Pandaria Developer Q&A Transcript. Retrieved on 2011-10-27.
  2. Blizzard Entertainment. Warcraft III Neutral Heroes: Pandaren Brewmaster. Retrieved on 2011-10-27.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki