PvE

Player versus Environment, röviden PvE. Angol kifejezés, szó szerinti jelentése "Játékos a Környezet ellen".

A legtöbb játékban azt jelenti, hogy a játékos által (általad) irányított karakter a játék környezetével, illetve az abban található, a program által irányított ellenfelekkel harcol. A PvE orientált játékos a világban található NPC szörnyek és raid bossok kivégzésére öszpontosít, szemben a PvP-vel, ahol egy másik játékos karakter a célpont.

A Blizzard a PvE orientált szervereket "Normal" szervernek jelöli.

PvE szerverek előnye és hátránya

Előnyök

  • A játékosok egy részét zavarja, ha egy küldetés, vagy más tevékenység közben megzavarják, esetleg egy nála nagyobb szintű karakter a kiegyenlített harc és a harc elkerülésének lehetősége nélkül megöli. A PvE szerveren nyugodtan szintezhetsz, vagy gyűjtheted a virágot, ha ki van kapcsolva a PvP mód, nem tudnak megtámadni. Ha alkalmi játékos vagy, és nem szeretnél rendre másokkal küzdeni, akkor ez a szerver típus a megfelelő választás neked.
  • Ha olyan szerveren szeretnél játszani, ahol sok az Alliance (szövetség) oldalon a játékos, akkor szintén jó választás lehet a PvE szerver. Kimutatások szerint az ilyen szervereken nem ritka a 2:1 Szövetség / Horda arány.
  • Ha nagyon idegesít a hulla kempelés, gankelés, vagy a griefing, mindenképp PvE szervert válassz.

Hátrányok

  • Néhány játékos jobban kedveli a kihívásokat és az izgalmat a nyugodt játéknál, szívesen keverednek véletlen harcokba. Az ilyen beállítottságú játékosok a PvE szervert túl könnyűnek, vagy unalmasnak találhatják.
  • Kisebb a motiváció a csapatmunkára. A legtöbb feladat egyedül is elvégezhető, nincs szükség csoportosulásra, hogy megvédjék egymást, vagy az éppen farmolt területet.
  • Ha neked fontos a kiegyenlített Szövetség / Horda arány, és a PvP, akkor semmiképp se válassz PvE szervert, mert ezeken jellemzően sokkal több a Szövetséges karakter.
  • Bárki kényelmesen meg tudja oldani a küldetéseket, és könnyen ki tudja farmolni magának az anyagokat anélkül, hogy különösebben kiismerné a karakterét. Ennek gyakran az az eredménye, hogy hiába éri el a maximális szintet a karakter, a játékosnak gyakran fogalma sincs hogyan tudja megvédeni magát, ha PvP-re kerül sor. A progresslisták jól mutatják, hogy a PvP szerverek játékosai rendre jobban teljesítenek a PvE környezetben is.