Fandom

World of Warcraft Wiki

Sámánok, háttér

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A sámánok törzseik és klánjaik szellemi útmutatója. Ezek a különleges tehetségű gyógyítók belelátnak a szellemek világába és az átlagos teremtmények számára láthatatlan lényekkel is tudnak beszélni. Gyakran látnak látomásokat, és meglátásaikat és bölcsességüket a népük javára fordítják. Bár a sámán bölcs és szelíd lehet első pillantásra, legtöbbjük kemény ellenfél; ha feldühítik, haragja nem ismer határokat, mint a hozzájuk közel álló éteriek vagy őselemek tomboló pusztítása.

Történelem Szerkesztés

Sámánok az értelmes fajok megjelenése, és azok természetimádata óta léteznek. Draenoron, a mostani szétzilált Outlanden, az orkok gyakorolták a sámánizmust; Azerothon a taurenek és a trollok. Bár a sámánizmus virágzik Azerothon, a régi Horda eljövetelének idejére már szinte teljesen kipusztult a köztudatból. A leghatalmasabb, és a leggonoszabb orkok is egykor sámánok voltak: Drek'thar, Ner'zhul, Gul'dan. Kil'jaeden, a Lángoló Légió jelenlegi ura viszont elvágta a sámánok szent hegyével, Oshu'gunnal az összeköttetést, és egy sámánős alakját véve magára meggyőzte az orkokat, hogy a Draeneiek voltak azok, akik ezt tették. Az ezután következő sorozatos mészárlások feldühítették a szellemeket, akik elhagyták a sámánokat.

A terv összeállt.

Elvágva elemi erejüktől és bölcsességüktől, az egykori sámánok egy sokkal gyorsabb és csábítóbb útra léptek, így lettek boszorkánymesterek. Bár sokan próbálkoztak megtartani a hagyományokat, ez a szellemek hozzájárulása nélkül lehetetlen volt. Még Drek'thart is hatalmába kerítette a démoni mágia, bár később elvetette azt és soha nem bocsátott meg magának gyengeségéért. Ner'zhul, a jelenlegi Lich király szintén sámán volt, aki átpártolt a sötét mágiákhoz, bár az erejét a Draenorról való szökésre és a Kil'jaeden elől való elbújásra használta.

A sámánizmus Thrall, a halott Durotan fiának megjelenésével éledt fel az orkokban, amikor megalapította az új Hordát és elindult a sámánok útján. Az új generáció elkezdte gyakorolni a hagyományokat, és a sötét mágiákat - kis engedményektől eltekintve - betiltották. A sámánizmus most aranykorát járja, minthogy az új Hordát is egy hatalmas erejű sámán vezeti, és az orkok újra felelevenítették szövetségeseikben, az elemek tiszteletét.

A sámán mágiárólSzerkesztés

A következő párbeszédek a Klánok urából származnak, Christie Golden tollából, 2001-ből, copyright: Blizzard Entertainment. Bár kevés, vagy inkább semmi köze nincs a játékmenethez, néhány embernek érdekes lehet, főleg ha szerepjátszani szeretnének.

Először is, egy Thrall és Grom Hellscream közti párbeszéd, ahol Grom a sámáni mágiáról beszél a fiatal orknak... THRALL: A mágia nem mágia?

GROM: Igen is meg nem is. Általában a hatás ugyanaz. Például ha egy sámán megidézne egy villámot, hogy lesújtson ellenfeleire, azok porrá égnének. Ha egy boszorkánymester a pokol tüzét idézi meg egy ellenfelére, az porrá égne.

THRALL: Szóval a mágia mágia.

GROM: De a villámlás természeti jelenség. Meg tudod idézni, ha tudod hogy kérd. A pokol tűze esetében üzletet kötsz. Egy kis darabba kerül magadból.

THRALL: De azt mondtad hogy a sámánok eltűntek. Ez nem azt jelenti hogy a boszorkánymesterek útja jobb volt?

GROM: A boszorkánymester útja gyorsabb volt, hatékonyabb, legalábbis úgy látszott. De egyszer eljön az idő, amikor meg kell fizetni az árát, és ez nem lesz könnyű.

Ez megmagyarázza hogy miért sebzik a warlockokat a saját Hellfire (pokoltűz) és Soulshatter (lélekzúzás) varázslatuk.

A legismertebb ára a démoni mágiának az [Orkok letargiája] című részben van taglalva.

A következő párbeszéd Thrall és a Frostwolf Clan vezetője, Drek'thar közt zajlott le.....

DREK'THAR: A farkasokat nem megszelidítjük, legalábbis nem abban az értelemben, ahogy te gondolod. Jöttek és barátjaikul fogadtak, mert hívtam őket. Ez a sámánizmus lényege. Kötelékünk van a világ természetes részeivel, és mindig harmóniában élünk és dolgozunk velük. A boszorkánymesterek varázslatoknak mondanák, de mi sámánok egyszerűen hívásoknak nevezzük őket. Mi kérünk, az erők, amikkel dolgozunk válaszolnak. Vagy nem, ahogy akarják. - mondja, ahogy a sámánizmus alapjait magyarázza Thrallnak - Tudom szólítani a havat, a szelet, a villámokat. A fák meghajolhatnak ha kérem őket. A folyók arra folyhatnak, amerre szeretném.

THRALL: Ha ilyen hatalmas az erőd, miért élsz ilyen zord helyen? Ha igaz amit mondasz, ezt a kopár hegyormot kies kertté varázsolhatnád. Az étel soha nem jelentene gondot, az ellenségeid soha nem találnának meg...

DREK'THAR (haragosan): És ezzel felborítanám a természet rendjét, megszegném az elemekkel kötött eskümet, és a természet egyetlen eleme sem válaszolna nekem! Hát semmit sem értesz? Az emberek olyen mélyre merítették beléd kapzsi fullánkjukat hogy nem látod mi adja egy sámán erejét?! Azért kapom meg ezeket a dolgokat, mert kérek, tiszteletteljes szívvel, és adok érte valamit cserébe. Csak a legalapvetőbb dolgokat kérem magamnak és a népemnek. Néha nagy dolgokat kérek, de csak ha az ügy jó és igaz. Cserébe megköszönöm ezeknek az erőknek, tudva, hogy csak kölcsönöztem őket, nem pedig megkaptam. Azért jönnek segíteni, mert ezt választják, nem azért, mert ezt követelem! Ők nem rabszolgák, Thrall, hanem hatalmas entitások, akik a saját szabad akaratukból jönnek, akik társaim a mágiámban, nem pedig szolgáim. Pah! Soha nem fogod megérteni.

Ugyancsak a Klánok urában olvasható, hogy a sámánok egykor tudtak beszélni a holtakkal. Az egyik fejezet bevezetésében Thrall ezt mondja:

Egyike vagyok a sámánok második hullámánok, ahogy a második Hordának a vezetője vagyok. Hő kívánságom, hogy a Horda egy jobb és bölcsebb formában szülessen újra. Beszéltem az elemekkel és a szellemekkel, és éreztem, hogy gyakran dolgoztak velem harmóniában, és ugyanilyen gyakran tagadták meg tőlem a segítséget.

De soha nem láttam az ősök szellemét, még álmaimban sem; a lelkem sóvárog egy ilyen találkozás után. Mostanáig, azok, akik egykor a sámánok útját járták álmodni sem merészeltek volna arról, hogy ismét megtehetik, és most mégis így van.

Talán egy nap az akadályok eltűnnek köztünk és szeretett őseink között.

Talán.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki