Fandom

World of Warcraft Wiki

Stormwind City

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap1 Share

Stormwind a magyar fordításokban Viharváradként található

DarnassusIronforgeStormwind City
World of Warcraft: The Burning Crusade The Exodar
World of Warcraft: Mists of Pandaria Shrine of Seven Stars
WoD Stormshield

World of Warcraft: The Burning Crusade Shattrath City
World of Warcraft: Wrath of the Lich King Dalaran

OrgrimmarThunder BluffUndercity
World of Warcraft: The Burning Crusade Silvermoon City
World of Warcraft: Mists of Pandaria Shrine of Two Moons
WoD Warspear

AllianceStormwind City
Stormwind City TCG.jpg
Típus

Főváros

Fajok
Kormányzási forma

Örökletes monarchia

Uralkodó(k)
Nyelvek
Vallások
Hovatartozás
Helyszín

Észak Elwynn Forest

PvP státusz

Alliance terület (Csak PvP realmeken)

"Egy erős és stabil vár; méltó egy birodalomhoz."[1]
—Explorer's Guild.

Stormwind City[2] (másképpen Új Stormwind vagy szimplán Stormwind), Azeroth legnagyobb emberi városa mely Elwynn Forest északi részén található meg.

Egyetlen város sem jelképezi jobban az emberi elhivatottságot, mint Stormwind. A város elpusztult a Horde első Azerothi inváziója során és csak a Második háború után építették újra a Stonemasons’ Céh által. A város egy részét később ismét romba döntötte Deathwing, a megrontott fekete Dragon Aspect, ám a sértetlen részek még gyönyörűbbek lettek hála a szorgalmas lakosainak. A város nevezetességei közé tartozik a Cathedral of Light spirituális központ és a Valley of Heroes, mely emléket állít az Alliance-ért hősi áldozatot hozó bajnokok emlékére. [3]

TörténelemSzerkesztés

First WarSzerkesztés

Az első háború alatt a város szolgált volt az emberek műveleti központjaként. Az Ork Horda offenzívája alatt az első Első Háború során ez volt az első és utolsó város mely a Horda kezei közé került. A túlélőket Anduin Lothar Lordaeronba vezette.

ÚjraépítésSzerkesztés

A várost újraépítették és 'New Stormwind'-nak nevezték el[4][5]. A World of Warcraft idejére a 'New' lekopott a város nevéről, és egyszerűen csak Stormwind City-nek hívják. Két évvel a második háború után Teron Gorefiend és csapata megszerezte Medivh Könyvét a város könyvtárából, melyet később az Alterac katonák loptak el és helyezték biztonságba a városukban.

World of WarcraftSzerkesztés

World of Warcraft Ez a rész csak a World of Warcraft játékra vonatkozik.
WoWAzeroth.jpg

Stormwind régiója.

Az újraépített város az emberi elhivatottság és mérnöki tudomány mintaképévé vált. Megépült a Cathedral of Light, mely az emberi spirituális hit központjává vált, illetve megépült a Valley of Heroes, ahol a második háború hőseinek állítottak emlékműveket. A város hemzseg a különbféle kereskedőktől, akik szerte a macskaköves utcákon árulják egzotikus portékáikat. A Kikötőben hadihajók armadája, és kerekedőhajók flottája pihen. Bár a város hezseg az élettől, a nyugalomra vágyó Alliance polgárok számára is elérhető a nyugodt kikcsapdolódás: számos látnivaló és megőrzött természeti területek találhatóak szerte a városban. A várost egy hatalmas, horgászásra is alkalmas csatornarendszer szeli át. A város sűrűn lakott, fajilag sokszínű, a kultúra és kereskedelem epicentruma; Egyszóval az "Alliance szíve", ahogy sokan hívják. .ref>Quest:Joining the Alliance</ref>

Stormwind szilárdan támogatja a Szövetséget a maga lovagjaival, papjaival, paladinjaival és mágusaival; sokan közülük szolgáltak a három háborúban a Horde és a Scourge ellen. Habár Stormwind elsősorban emberi központ, számos high elf, ironforge törpe, gnóm és night elf él a városban. Itt található az Arcane tudományok akadémiája, az egyetlen megmaradt varázslóiskola a keleten és a Cathedral of Light, a A filozófiai központ azok számára, akik a Szent Fény tanításait követik. Ezek az építmények biztosítják a Stormwindi hadsereg gyógyítóit, papjait, paladinjait és mágusait. Stormwind uralkodócsaládja a Wrynn ház, akikre az elit királyi őrség vigyáz. A pletykák szerint a Wrynn ház egy zsiványokból álló titkos társaságot tart fent, melyet az SI:7-ként ismernek, feladatuk pedig a kémkedés, szabotázs és orvgyilkosság korlátozás nélküli felhatalmazással (carte blanche). Habár a scourge pusztítása nem érintette a messze délen található várost, Stormwindnek megvannak a saját külső és belső problémái..."[6]

Political unrestSzerkesztés

WoW-comic-logo-16x68.png Ezen szekció tartalma megatalálható a World of Warcraft képregényekben.
Icon-edit-22x22.png
Note: Eme cikk vagy szekció tartalma erősen hiányos. Segíts te is kibővíteni a téma címétől jobbra található  Szerkesztés gombra kattintva.

Scourge invázióSzerkesztés

World of Warcraft: Wrath of the Lich King Ez a rész csak a Wrath of the Lich King kiegészítőre vonatkozik.

Később, az eddig háttérben szervezkedő[7] Scourge megrohamozta a stormwindi kikötőt. Válaszul Varian király megalapította a Valiance Expedíciót, hogy véget vessen a Lich King uralmának. Mindeközben a Hordát is támadás érte a Lich King nevében, így mindkét frakció partra szállt Northrenden és erőfeszítéseik a Lich King bukását eredményezte.

A Lich King halála utánSzerkesztés

WoW-novel-logo-16x62.png Ezen szakasz vagy szekció tartalma kizárólag a Warcraft regényeken és/vagy novellákon alapul.

Két fontosabb esemény történt Stormwindben a Lich King halála után. Először az Emerald Nightmare támadt Azerothra, és magára Stormwind városára is. Habár számos lakóra hatással volt a rémálom, néhány, köztük Varian is képes volt ellenállni neki. Végül Stormwind királyát kérték meg, hogy vezesse a támadást a Rémálom ellen az Emerald Dreamen belül, mely akció később sikeresnek bizonyult.[8]

Később nagy ünnepséget rendeztek a Lich King elleni háborúban elhunytak emlékére.[9]

Elemental unrestSzerkesztés

Röviddel a shattering előtt, az Alliance vezetők összegyűltek egy találkozóra Stormind várában, hogy megvitassák a különös természeti jelenségek okát és következményeit, melyet szerte a bolygón érezni lehetett, és hogy kitalálják hogyan vessenek véget a Twilight Hammer szektának és azok világvégéről szóló rémhíreinek. Nem sokkal később a várost dühös Szél és Víz elementálok támadták meg, ám szerencsére a támadást visszaverték és a várost biztosították.

CataclysmSzerkesztés

World of Warcraft: Cataclysm Eme cikk vagy szekció témája megtalálható a Cataclysm kiegészítőben.
Deathwing vs Stormwind.png

Deathwing a Valley of Heroes tetején.

Amikor Deathwing visszatért a Cataclysmban, visszatérését mindenki számára emlékezetessé tette, ahogy körberepült Azerothon. Ereje elég volt ahhoz, hogy elpusztítsa és átformálja a földet ahol felbukkant, mely a shatteringhez vezetett. A pusztításból Stormwindnek is jutott bőven. Deathwing a teljes parkot eltűntette a föld színéréről, a perzselő érintése megolvasztotta a város őrtornyainak köveit, majd elrepült. A lakosok biztosak benne, ha akarta volna akkor Deathwing elpusztíthatta volna az egész várost.[10] Habár a park máig őrzi Deathwing nyomait, a város többi része újraépült és megszépült hála a város keményen dolgozó lakosainak.

Blood of Our FathersSzerkesztés

Nemsokkal Deathwing támadása után, a Twilight's Hammer szekta megpróbálta orvul meggyilkolni Varian királyt és fiát, Anduin herceget az Emlékezés napján a stormwindi temetőben. A támadás alatt a csapda felállítója Archbishop Benedictus megpróbálta befolyásolni a tömeget a Twilight's Hammer ügyének érdekében, ám később mindenki meglepetésére Varian is megérkezett az ünnepségre fiával együtt. Varian lassacskán felbicegett az ünnepségre felállított színpadra, kimerülten és véresen. Ahogy a tömeg meglátta variant elkezdődött a suttogásba burkolózott találgatás vajon mi történhetett Varian felemelte kezét megnyugtatásképp és a tömeg elhallgatott. Variannak eszébe jutott, hogy sosem volt ideje megírni az Emlékezés Napi beszédet a történtek miatt. A király elhallgatott egy pillanatra és rádöbbent, hogy habár a beszédet sosem sikerült megírnia, szívében legbelül mindig is tudta hogy hogy mit kell mondania. Elmondta az embereknek, hogy habár ő sem tökéletes, királyként mindig arra fog törekedni, hogy mindig az emberei érdekeit tartsa szem előtt. Deathwing támadása ellenére, Stormwind mindig éber és elszántan kiáll az ellenségei ellen. A tragédiából mindig talpra állnak és tanulnak a balsorsukból. Stormwind továbbra is növekedni fog minden irányba, hogy kialakítsanak egy szebb jövőt. Minden nap amit megélnek egy csodás nap, minden generáció megtalálja a módját, hogy a valaha élt legnagyobb generáció és a jövő hősei legyenek. Habár a múltban az erőre és vasra támaszkodtak, hogy biztosítsák jövőjüket, ez nem az egyetlen járható út. Ahhoz hogy a békét helyre állítsák, el kell jönnie az időnek mikor a vezetőknek gyógyítóknak kell lenniük harcosok helyett, akik javítanak ahelyett hogy törnének. Ha ez bekövetkezik, csak akkor gyógyíthatják be mély sebeiket és érhetnek el hosszan tartó békét. A beszéde után Varian büszkeséggel nézte, ahogy beszéde megérintette az emberek szívét. A tömeg ujjongásban tört ki Varian királyért és Stormwind új jövőjéért.

Tides of WarSzerkesztés

Mikor Theramore elesett, a városban szerte kirakták a fekete zászlókat, a Theramoreban elhunytak emlékére. Később megkezdődött az Alliance hadihajók masszív gyártása a stormwindi kikötőben felkészülve az érkező globális Alliance-Horde háborúra.

Mists of PandariaSzerkesztés

Mists of Pandaria Eme cikk vagy szekció témája megtalálható a Mists of Pandaria kiegészítőben.

Mialatt az Alliamce kritikus győzelmeket aratott a Horde ellen, meghiúsítva Garrosh Hellscream tervét hogy felszabadítsa a Divine Bell szörnyű erejét, a Deathwing által okozott sérülések javítása befejeződött. A városkaput tartó tornyokat újraépítették és Danath Trollbane szobrát helyreállították, azonban a Parkban hagyott pusztítás további munkát igényel mielőtt újra régi fényében tündökölhetne a város.

Warlords of DraenorSzerkesztés

WoD Eme cikk vagy szekció témája megtalálható a Warlords of Draenor kiegészítőben.

A Kirin Tor a város falaitól délre található fennsíkon egy tábort hozott létre, mely közvetlen a Mage Quarterre néz. A mágusok itt nyitottak egy portált, mely a Draenoron található Everbloomi helyőrséggel állt összeköttetésben. A portál biztosította az utánpótlást Stormwindből a helyőrség számára. Miután megszakadt a kapcsolat a helyőrséggel a nyitva maradt portál lehetővé tette a gorgrondi növényszerű lények invázióját Azerothra, melyet a Primal Yalnu vezetett.

Helyek és emberekSzerkesztés

Icon-edit-22x22.png

Említésre méltó karakterekSzerkesztés

Lásd még: Stormwind City NPCs

Varian Wrynn Király, a Stormwindi várból uralkodik fiával Anduin Wrynn-nel, és a Gilnean királlyal Genn Greymane-el oldalán. Mire a király visszatért az embereihez elrablása után a Burning Crusade időszaka alatt, addigra felfedték Lady Prestor valódi kilétét és a bátor harcosok megszabadultak tőle. Highlord Bolvar Fordragon, Stormwind korábbi kormányzóját Northrende küldték, hogy vezesse az Alliance erőit, nem tudván végzetét hogy később ő maga lesz az új Lich King. Grand Admiral Jes-Tereth áll a királyi flotta élén. A fény katedrálisának élén korábban Archbishop Benedictus állt, akiről később kiderült hogy áruló és valójában a Twilight's Hammer egyik vezetője, akit csak úgy ismertek, hogy a Twilight Father. Árulása után a pozíciója a katedrálisban megüresedett, Benedictust pedig a kalandorok állították meg mielőtt megszerezhette volna Thralltól a Dragon Soult. A Hősök völgyében General Hammond Clay áll őrszemet lován, oldalán a legmegbízhatóbb parancsnokaival Major Mattingly-vel és Field Marshal Afrasiabival. Más egyesületek vezetői High Sorcerer Andromath és Master Mathias Shaw. Andromath a stormwindi mágusok élén áll, míg Mathias Shaw a tolvajok egyesületét vezeti, más néven az SI:7.

Említésre méltó emberek StormwindbőlSzerkesztés

Fontos helyekSzerkesztés

Fő cikk: Stormwind City points of interest

  • Két Bank található Stormwindben. Egyik a Trade Districten, míg a másik a Dwarven Districten
  • A Griff mester a város falain található, a Trade District-től délkeletre, együtt a flying trainerrel, Bralla Cloudwing-el és a mount vendor Tannec Stonebeak-el
  • A Városháza a Cathedral Square északkeleti csücskében található meg, de jelenleg semmilyen funkciót nem szolgál.
  • A Királyi Könyvtár Stormwind Keep-ben található meg, az első folyosón balra, majd az átrium Parknál jobbra. Itt található Harrison Jones aki azzal tölti idejét, hogy fiatal újoncokat tanít a régészet rejtelmeiről.
  • A Wizard's Sanctum a Mage Quarter-ben Dimenziókapuval büszkélkedik. Ezt a helyet másképpen az Academy of Arcane Arts and Sciences (Arcane művészetek és tudományok akadémiája) néven ismerik, a világ arcane tudományainak középpontjaként. Ide érkeznek a játékosok is miután a Stormwindi mágusportált használják.
  • Az első Aukciós ház a Trade District közepén helyezkedik el. A második a Dwarven District északkeleti részén.

UtazásSzerkesztés

PortálSzerkesztés

Neutral Dark Portal, Blasted Lands World of Warcraft: The Burning Crusade
Neutral Nordrassil, Mount Hyjal World of Warcraft: Cataclysm
Neutral The Briny Cutter or Silver Tide Hollow, Vashj'ir World of Warcraft: Cataclysm
Neutral Temple of Earth, Deepholm World of Warcraft: Cataclysm
Neutral Ramkahen, Uldum World of Warcraft: Cataclysm
Neutral Highbank, Twilight Highlands World of Warcraft: Cataclysm
Neutral Baradin Base Camp, Tol Barad Peninsula World of Warcraft: Cataclysm
Neutral Paw'don Village, Jade Forest World of Warcraft: Mists of Pandaria

HajóSzerkesztés

Szövetség Rut'theran Village
Szövetség Valiance Keep World of Warcraft: Wrath of the Lich King

RepülésSzerkesztés

Szövetség Ironforge
Szövetség Morgan's Vigil
Szövetség Lakeshire
Szövetség Sentinel Hill
Szövetség Darkshire
Szövetség Rebel Camp
Szövetség Nethergarde Keep
Neutral Thorium Point
Neutral Booty Bay

VillamosSzerkesztés

Szövetség Ironforge

GalériaSzerkesztés

TörténelmiSzerkesztés

Patch változtatásokSzerkesztés

  • WoD Patch 6.0.2 (patch időpontja: 2014-10-14): Egy kisebb Kirin Tor bázis megtalálható a Mage Quarter közelében. 
  • World of Warcraft: Mists of Pandaria Patch 5.2.0 (patch időpontja: 2013-03-05): Bejáratnál található tornyok, Danath Trollbane szombra, és az óratorony restaurálva lettek. 
  • World of Warcraft: Cataclysm Patch 4.0.3a (patch időpontja: 2010-11-23): Textúra revamp. Park elpusztult, Stormwind City Outskirts megnyílt. 
  • World of Warcraft: Wrath of the Lich King Patch 3.0.2 (patch időpontja: 2008-10-14): Stormwind Harbor hozzáadva. 
  • World of Warcraft Patch 1.4.0 (patch időpontja: 2005-05-05): Jároröző őrök melyek átlátnak a Stealth és Invisiblity képességeken hozzáadva. 

ReferenciákSzerkesztés

Külső hivatkozásokSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki