Fandom

World of Warcraft Wiki

Travel Guide

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Warcraft világában az utazásnak többféle módja van. Kezdetben gyalog járjuk az ösvényeket utakat, s fedezzük fel úgy általában a világot. Ha beérünk egy nagyobb városba vagy táborba van rá esély, hogy éljen ott egy griff mester, akivel ha beszélünk rögzítjük a helyet a térképen, és így a továbbiakban képesek vagyunk odarepülni egy másik város griff mesterének segítségével. Az utazásnak ez a módja ugyan belekerül pár rézbe vagy ezüstbe, de egyrészt sokkal gyorsabb így közlekedni, másrészt biztonságosabb is, hiszen így útközben nem támadhatnak meg ellenséges játékosok vagy szörnyek.

A goblinok által vezetett vízparti városokban, illetve néhány kikötővel rendelkező Szövetséges városban hajókkal segítik a játékosok Á-pontból B-be jutását. Ezek a járatok folyamatosan mozgásban vannak, így ha éppen lekéssük, pár perc múlva jön a következő. Másik nagy előnyük, hogy ingyenesek, így kedvelt céljárművek a kisszintű játékosok körében.

Vannak a szállításnak olyan módjai, melyet csak az adott oldal (Horda/Szövetség) tagjai vehetnek igénybe, illetve a másik oldaliak is de komoly nehézségek árán. A Hordát támogató goblinok tartják fenn a zeppelinekkel történő utazási szolgáltatást, melyekkel Orgrimmar, Undercity és Grom'gol közt utazhatunk ingyen és biztonságban. A Szövetséges oldalon ellenben egy metrójárat üzemel, ami Stormwindet és Ironforget köti össze a föld alatt.

Ha a játékos eléri a 35. szintjét lehetőséget kap rá, hogy kitanulja a hátason történő utazást. Ennek ára 90 arany körül mozog, és a hátas ára 10 arany. Minden fajnak megvan a maga hátasa, de a többi faj hátasán is képes lovagolni, ha épp úgy tetszik neki. Persze itt is vannak kivételek: Pl.: A tauren csak a kodon képes lovagolni, mert csak az bírja el a súlyát, stb.

Az egyes frakciók hátasai a következők: ember - ló törp - kecskebak gnóm - robotstrucc éj elf - kardfogú tigris draenei - elekk (nagy mutáns elefánt)

ork - farkas troll - raptor tauren - kodo élőholt - csontvázló vérelf - sólyomstrucc

A 35. szinten a hátasok még csak 60%-al növelik meg az utazósebességet, de 60.-as szinten már 100%-al, így érdemes rá befektetni.

Outlandon és Northrenden lehetősége van a játékosoknak repülő hátast venni, mely először csak 60%-al, majd 100%-al, végül 280%-al növeli meg a sebességünket.

Habár nem tartozik szorosan az utazáshoz, de ide sorolom a térkapukon történő utazást, ileltve a Dark Portalon keresztül történőt is. A mágusok képesek portálokat nyitni egyes fővárosokba, így gyorsítva meg az utazást. A Dark Portal pedig az átjárást biztosítja Azeroth és Outland között.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki