Fandom

World of Warcraft Wiki

Világ

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Kezdőlap » Világ

Great Dark Outer Space Planets.jpg

A Nagy Sötétség

WorldMap-Cosmic.jpg

A "kozmikus térkép" a World of Warcraft játékból.

A világ a legnagyobb földrajzi kategória, a World of Warcraft esetében bolygónak is nevezik. A bolygók a Nagy Sötétségben (Great Dark Beyond) léteznek, ami látszólag megfelel a valódi "Világűr" fogalomnak.

A világ kontinensekből áll.

Ismert világok Szerkesztés

  • Azeroth - A Warcraft univerzumának központi helyszíne. A legtöbb intelligens faj (mint az emberek és árnyelfek is) innen származnak, de vannak idegen, más világokból származók is, mint a worgenek.
    • Kalimdor - Az egykori egységes Kalimdor névörököse ez a kontinens. Északi részén az árnyelfek (és a menekült draenei-ek) találhatók, míg a többi része a Horda fennhatósága alatt áll.
    • Keleti Királyságok (Eastern Kingdoms) - Az emberiség világa. Délen (Azeroth) és középtájt (Khaz Modan) a Szövetség uralkodik, míg északon (Lordaeron és Quel'Thalas) az elhagyott élőholtak és a vérelfek laknak.
    • Northrend - A Csapás uralta zord északi kontinens.
  • Outland (vagy korábbi nevén Draenor) - Az orkok és az ogrék, illetve néhány kapcsolódó faj, például a draenei otthona.
  • Argus - Az eredar faj (illetve leszármazottjuknak, a draenei-eknek) otthona.
  • K'aresh - Az ethereal-ek otthona volt, mielőtt menekülni kényszerültek volna az Örvénylő Éter bizonytalan világába.
  • Xoroth - A Dreadsteed-ek otthona.

Égitestek Szerkesztés

A létezés más síkjai Szerkesztés

  • A Twisting Nether - A Lángoló Légió uralta sík, vélhetőleg a Nagy Sötétség része.
  • Az Elemental Plane - Az elemiségek világa, ahová a Titánok zárták el őket.
    • A Abyssal Maw - Az Elemental Plane található óceán, a víz elemiségek, és a kraken bestiák világa.
    • A Deepholm - Az Elemental Plane található bizonytalan létezésű régió, a föld elemiségek otthona.
    • A Firelands - Az Elemental Plane található vulkanikus régió, a tűz elemiségek földje.
    • A Frostland - Az Elementál Síkban található fagyos régió, a jég elemiségek területe.
    • A Skywall - Az Elemental Plane ege, a levegő elemiségek otthona.
  • Az Emerald Dream - Azeroth párhuzamos tükörképe, azzal a különbséggel, hogy nem lakják halandó fajok, így megőrizte az ősi Kalimdort (vagy legalábbis annak "emlékét"). Őshonos fajaik a zöld sárkányok és egyéb titokzatos életformák, mint a wispek.
    • Az Emerald Nightmare - Az Emerald Dream megfertőzött, állandóan mozgásban lévő része. Egyes feltételezések szerint az Old Gods-ok állhatnak e mögött.
    • Eye of Ysera - Ysera, a zöld sárkányok úrnője által uralt központ.

Ismeretlen világok Szerkesztés

Van néhány világ a Warcraft univerzumban, melyeket még nem neveztek el. Leggyakrabban az onnan érkező fajok által szerzünk tudomást létezésükről.

  • A Worgen-ek világa.
  • A Nathrezim-ek otthona. (Lehetséges, hogy Xoroth)
  • A Annihilan-ok otthona.
  • Démonikus kutyák szülőbolygója. (A Death's Door, mint portál, ebből a világból vezet ki)
  • Silithid-ek (Mivel nem őshonosak Azeroth-on)
  • Ürességjárók otthona (K'aresh leigázói, de nem tudni, hogy honnan jöttek)
  • A Titánok és az ő "holdkutyáik" valódi származási helye.
  • Naaruk eredete. (Legalábbis ha nem ők a Teremtés Fényének maradványai)

Számtalan más világot és dimenziót ismerhettek meg a titánok, a naaruk és sokat a Lángoló Légió el is pusztíthatott.

Utazás a világok között Szerkesztés

A világok között utazás ismert módjai magukban foglalják a varázslat és az Twisting Nether használatát. Ide tartoznak:

Lásd még Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki