Fandom

World of Warcraft Wiki

World of Warcraft: Cataclysm

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Cataclysmlogo.png
World of Warcraft: Cataclysm
CatCoverTemplate.png
A hivatalos Cataclysm oldalról
származó kép (logóval szerkesztett)
Fejlesztő(k) Blizzard Entertainment
Kiadó(k) Blizzard Entertainment
Kiadási dátum 2010[1]
Verzió Nincs
Platform(ok) Microsoft Windows, Mac OS X
Műfaj(ok) MMORPG

Ez a lap a kiegészítőről szól. A boszorkánymester "Cataclysm" talentjáról itt olvashatsz

World of Warcraft: Cataclysm (röviden Cata vagy CC) a World of Warcraft következő harmadik kiegészítője lesz, amelyet hivatalosan 2009. augusztus. 21-én jelentettek be, az akkori BlizzCon alatt. A kiegészítő legfontosabb újdonsága kétségtelenül Kalimdor és Eastern Kingdoms drasztikus átalakulása.

Továbbá bejelentettek két új játszható fajt, a Szövetség oldalára került worgent, és a Horda oldalára került goblint is. A repülő hátasok végre használhatók lesznek Kalimdor, és Eastern Kingdoms egész területén, és Azeroth mélyében található Deepholmból kitörve visszatér Deathwing, ezzel okozva az új Megtörést.

A World of Warcraft: Cataclysm-t 2010-ben szeretnék kiadni.[1]

The Friends & Family szerint a World of Warcraft: Cataclysm alfa-fázisa 2010. május. 3-án kezdődött el.[2]

TörténetSzerkesztés

A hivatalos oldalról (és magyarosítva):

Egy ősi gonoszt rejt Deepholm, az Elemental Plane földjének területe.

Egy távoli menedék rejtekében az áruló Dragon Aspect, Deathwing várt, hogy utolsó csatájának sebeit kiheverve Azeroth ellen fordulhasson, és a világot olvadt tűzben formázza át.

Hamarosan Deathwing a Puszító visszatért Azerothba, és Deepholmból kiindult kitörése nyomán megtörte a világot, mély sebhelyeket hagyva a kontinenseken. Ahogy a Horda és a Szövetség epicentrumába került a kataklizma, Azeroth királyságai hatalmas szeizmikus változásoknak lettek szemtanúi, és az elemek e háborújának felemelkedése nyomán ismeretlen hősök fognak megjeleni, hogy megvédelmezzék e sebzett, és megtört világot a teljes pusztulástól.

A 2009-es BlizzCon alatt megjelent információSzerkesztés

A 2009-es BlizzCon legfontosabb vonásainak listája a következő:

  • Az elérhető maximális szint 85-re emelkedik.
  • Kalimdor és Eastern Kingdoms zónái drasztikusan megváltoznak a Kataklizma következtében. A Barrens kettéválik, és egy lávakanyon fogja keresztülszelni. Wetlands elpusztul, Ashenvale-t súlyos csapás éri. A Maelstorm kiteljesedik. A változások az új kiegészítő nélkül is minden játékos számára megjelennek majd.
  • A Szövetség oldalán egy új faj jelenik meg: A Worgen.
  • A Horda oldalán egy új faj jelenik meg: A Goblin.
    • Kasztjai: halállovag, vadász, mágus, pap, zsivány, sámán, boszorkánymester, és harcos.
  • Új faj/kaszt kombinációk. (Ez a lehetőség csak azoknak válik elérhetővé, akik rendelkeznek majd az új kiegészítővel)
  • Új szörnyek, küldetések, és zónák.
  • Számos új instance, és raid.
  • 3 új battleground ("Battle for Gilneas City"[3], "Twin Peaks", és egy fel nem fedett)
  • Egy új Wintergrasp-szerű PvP zóna: Tol Barad
  • A repülés képessége bárhol Azeroth felett. A vérelf és a draenei kezdőterületek még mindig zárt területként fognak működni.
  • Klánfejlődés rendszer, beleértve a klán szintezést, talentek, achievement-ek, és tartozékok.
  • Kibővített karakterfolyamat mint a Paths of the Titans ("A Titánok Ösvénye"), a Régészet (az új másodlagos foglalkozás), és az Ancient glyph-ek.
  • Értékelt battlegrounds-ok, mint az arénapontok szerzésének alternatív útja.
  • Foglalkozás szintje 525-re emelkedett, amelyet Illustrious ("Előkelő") címet viseli.
  • Az ékszerészek, a mérnökök, a kovácsok, a bőrművesek, és a szabók új képességet kapnak, a "Reforging" ("Újraalkotás"?)
  • Statisztikai változások:
    • A páncéláthatolást (armor penetration) kiszedik a felszerelésből[4]. Azonban néhány fizikai sebzés specializáció lehetőségével mégis kapnak páncéláthatolást, mint a talentek és/vagy a mastery bónuszokként.
    • A támadási erőt (attack power) kiszedik a felszerelésből. A halállovagok, a paplovagok, és a harcosok 2 támadási erőt kapnak minden egyes erőpont után, és minden druida, vadász, sámán, és zsivány 2 támadási erőt kapnak minden egyes fürgeségpont után, és nem szereznek támadási erőt az erő útján, kivétel a szörnymedve-, és a medvealakban lévő druida. Így végre az erő után nyert támadási erővel már nem kell az utóbbi statisztikai változót adó köpenyekért, és nyakékekért versenyezniük a halállovagoknak, a harcosoknak, és a paplovagoknak.[5]
    • A blokkolási értéket (block value) kiszedik a játékból, a blokkolás fog gondoskodni a sérülések százalékos csökkentésével, amely majd a talent fákon, és a mastery bónuszokkal növelhető is lesz.
    • A védelem (defense) kiszedik a játékból, a védelmi képzettséggel (defense skill) és a védelmi értékkel (defense rating) együtt. Minden tankolásra képes kaszt kap kritikus találatok elleni talentet, mint amilyen a Survival of the Fittest.[6]
    • A közelharci, és a fizikai távható DPS kasztok gyorsasága (haste) hat az az arány, amivel energiát, dühöt, fókuszt, vagy rúnaerőt kapnak. A bájoló sámán, és a megtorló paplovag kap majd a gyorsaságnak megfelelő talentet. Ezen kasztok számára további fegyversebesség-növekedést nyújt majd[7]. A távolból varázslók (avagy a "caster"-ek) gyorsasága nem változik.
    • A hárítás (parry) a továbbiakban nem nyújt majd 100%-os menekülést egy sima közelharci támadástól vagy növeli meg a támadási sebességet. Ezek után amikor egy támadást elhárul, az azt követő támadás sebzése 50% csökken.
    • A mastery (talán fölény) fog hozzáadódni. A fölény minden talent fán bónusszal fog szolgálni az alapján, hogy mennyi pont van rajta, olyanokkal, mint a páncéláthatolás vagy a újratöltési idő csökkenés.
    • MP5 ("5 mp-kénti manna"), lélek és a találati érték: Az MP5 ki lesz szedve, minden gyógyító specializáció a lélek után fogja elérni a mannaregenerációt. A szent paplovagok, és a megújuló sámánok kapnak majd mannaregeneráló talent-eket, mint amilyen az Intensity és a Meditation, vagy az 5 másodperces törvény lesz kitörölve. A varázsló DPS kasztok nem nyernek majd mannaregenerációt a lélekből, és nem lesz ilyen statisztikai érték a varázsló DPS szövet felszerelésben sem. Az egyensúly druidák, és az elemiségi sámánok a lélek útján kapnak majd találati értéket, így osztoznak majd a gyógyítók felszerelésén, és a bőr,- és sodronyvért felszerelések sem adnak ezután találati értéket.[8]
    • A varázserőt (spell power) kiszedik a felszerelésből. A karakterek az intellektus útján nyernek majd varázserőt úgy, ahogy támadási erőt az erő és a fürgeség esetében.
  • Számos passzív talent, amelyek általános bónuszokkal, mint a kritikus találati esély, sebzés-csökkentés vagy megnövekedett gyógyítás, vagy azok a buffok és debuffok amelyek az ehhez hasonlókat bónuszként adják, ki lesznek szedve, és minden talentfa fog passzív bónuszokkal szolgálni a rájuk adott pontok mértékének függvényében.
  • Új vízfelület kezelési grafika.[9][10][11]
  • A Cataclysm alatt a 10 és 25 fős raid-ek újrajátszhatósági ideje közös lesz.
  • A Cataclysm alatt a 10 és 25 fős raid-ek azonos zsákmánnyal szolgálnak, a 25 fős játék alatt minden karakter után további zsákmány fog járni
  • A Cataclysm alatt csak 4 különböző "zseton" fog megjelenni; 2 PvE és 2 PvP zseton - ezeket pontoknak fogják nevezni. Minden Pontnak lesz maximális száma - mindkettő heti és összesség mértékben.

Faj és kaszt változásokSzerkesztés

Az eddigi fajok közül több új kasztokat kaphat majd:

A kasztok új varázslatokon kívül számtalan más változtatásokon mennek keresztül.

Kiemelkedő alakokSzerkesztés

Számos alak fog szerepelni a Cataclysm sztorijában:

  • Deathwing, formálisan Neltharion, a Földőr, aki a Kataklizmát okozta.
  • Thrall, aki a Horda hadura, és a világ leghatalmasabb sámánja, a Kataklizmát követően sok dolga akad majd.
  • Garrosh Hellscream, aki a Horda sorai közt további feszültségeket kelt.
  • Varian Wrynn, aki a Kataklizma után a Szövetséget vezeti.
  • Malfurion Stormrage, aki visszatér, hogy megakadályozza Mount Hyjal pusztulását.
  • Brann Bronzebeard, a régi időket felidézve azon felfedezők vezetője lesz, akik a megnyílt Uldum zónába tartanak.
  • Genn Greymane, Gilneas királya, aki hozzájárul a mostanság átalakult embereinek a worgen átokból való kigyógyításában.
  • Nefarian, ismertebb nevén Victor Nefarius, Deathwing fia, aki túlélte a korábbi vereséget, és hamarosan visszatérhet Blackrock Spire mélyére.
  • Ragnaros, aki visszatérve támadást indít Mount Hjyal ellen, majd később a Sulfuron Keep-be, és az ő birodalmába, Firelands-ba található meg.
  • A Twilight Hammer kultusz az új kiegészítő központi szereplője: Deathwing szolgálatában tűnnek fel újra.

Eredetileg arra számítottak, hogy Queen Azshara is a jelentős szereplők közé kerül majd, de Tom Chilton játék dízájner kifejtette a 2009-es BlizzCon alatt (a "Raids and Dungeons" panelben a Q&A gyűlésen), hogy Azshara és Nazjatar városa nem fog szerepelni ebben a kiegészítőben; potenciálisan egy jövőbeli kiegészítő jelentős fókuszaként hagyták meg őket. Mindazonáltal a Blizzard szerint azért szerepel a Cataclysm legjelentősebb szereplői között, mert hatással lesz a kiegészítő sztorivonalára anélkül, hogy ő valóban színre lépne.

Frakciók és szervezetekSzerkesztés

A kiegészítőben számtalan új frakció fog szerepelni.

Guardians of Hyjal
A Guardians of Hyjal Ragnaros Tűzúr seregeinek ostroma alatt álló Mount Hyjal védelmét szolgáló csoport. Az Őrzők többnyire druidák ugyanúgy, mint a Cenarion Circle.[12]

Ez az egyetlen hivatalosan megnevezett frakció eddig, de néhány frakcióknak lehet még saját hírneve:

  • Gilneas worgenjeinek eddig névtelen frakciója.
  • Kezan goblinjainak eddig névtelen frakciója.
  • A Twin Peaks battlegrounds-on található Dragonmaw klán.
  • A Twin Peaks battlegrounds-on található Wildhammer klán.

Új zónákSzerkesztés

Cataclysmzonelocations.jpg

Térkép a Cataclysm új zónáival. Az arányok nem valósak

Cataclysm Map.jpg

A Cataclysm új zónáinak térképei (felnagyított).

KalimdorSzerkesztés

Eastern KingdomsSzerkesztés

The Great SeaSzerkesztés

Elemental PlaneSzerkesztés

A Kataklizma által befolyásolt zónákSzerkesztés

Ezeket a változásokat nem osztják fázisokra, minden 1. és 85. közötti játékos, illetve a kiegészítő nélküli felhasználó látni fogja.[13]

KalimdorSzerkesztés

Southern Kalimdor Level Flow.jpg

Kalimdor zónáinak új szintváltozásai

  • Ashenvale: A Warsong Lumber Camp-tól kiindulva súlyos erdőirtást megy végbe, végül pedig az orkok Silverwind Refuge-ig terjeszkednek. Zoram'gar Outpost-ot sötét vassal erősítik meg pontosan úgy, ahogy Northrend-en a Horda előőrsein figyelhető meg. Astranaar a Horda légitámadásának áldozatává válik.
  • Azshara: Azsharát a goblinok kaparintják meg (mint a Lost Isles után az ő másodlagos kezdőterületükként), ahol majd hatalmas bányászatba fogva átalakítják a tájat, kivájják a köveket, hogy aztán felépítsék városaikat. Ez a zóna közvetlen összeköttetésbe kerül majd Ogrimmar-ral.
  • A Barrens: A Barrens földje egy hatalmas hasadék mentén két részre válik, ahol a láva tüzes folyam hömpölyög keresztül. Észak-Barrens megmarad 10.-20. szintű zónának, míg Dél-Barrens magas szintű területté válik. A Barrens oázisai Naralex druidának köszönhetően kizöldülnek. Mulgore-hoz vezető utat a taurenek magas falakkal, és egy kapuval fogják megerősíteni. Ez azért következik be, mert a Szövetség Dél-Barrens-en terjeszkedik, számos tornyot húz fel, és felégették Camp Taurajo-t is.[14]
  • Darkshore: Auberdine elpusztult, és nagy földdarabok szakadtak ki. A Szövetség a zóna északi végén létrehozott egy új tábort, míg a Horda délen felhúzott egy tábort. A Shatterspear Village korábban egy zárt zóna volt, ám ezután egy nyílt mellékzóna lesz.
  • Desolace: A valamikori kietlen pusztaságon a Kataklizma következtében repedések keletkeztek, ahonnan víz tört fel a felszínre és a part is áradásnak indulva visszahozta az életet a zónába. Ugyanakkor a zónát a démonok, mint például a shivarrak inváziója fenyegeti.
  • Durotar:A Sötét dárda trollok új kezdőterületként visszafoglalják az Echo Isles-t. [15]
  • Feralas: 35.-40. szintű zónává válik.
  • Orgrimmar: Az előzetes szerint a szemközti kapukat fémmel erősítik meg (mint Warsong Holdnál). Nem tudni milyen fémet használtak, de a 2009-es BlizzCon-ban Tom Chilton azt mondta "nem ismered-e a fekete vasat...valahonnan"[16], ami célzásként megfogalmazva eredhet vagy lehet megerősítve olyan építészetnek, amelyet Northrend-en Garrosh is használt. Lehetségesek a sötét vas, a saronite vagy csak normál vas.
  • Stonetalon Mountains: Szakadék vágja szét a földet, Charred Valeból lángok terjednek mindenfelé. A goblinok szétvágták a hegyeket, így egy Ashenvale felé vezető völgyet alakítva ki. A nyugati partvonal elérthető lesz.
  • Tanaris: Elárasztja a tengervíz, így számos belső sivatagi terület válik part menti stranddá.
  • Thousand Needles: Elárasztja a tengervíz, így válik elérhetővé a keleti partvonala, és a Shimmering Flats tóvá alakul.[17] 40.-45. zónává alakul,[18] és kap egy instance-t is.[19]

Eastern KingdomsSzerkesztés

Northern Eastern Kingdoms Level Flow.jpg

Eastern Kingdom zónáinak új szintváltozása

Instance-k és raid-ekSzerkesztés

A 2009-es BlizzCon alkalmával a fejlesztők a Cataclysm-ba, mint egy kiegészítőbe akarnak a legtöbb vég-játék tartalmat belezsúfolni.

PvPSzerkesztés

BattlegroundsSzerkesztés

Battle for Gilneas City[3] lesz az egyik új battlegrounds, amiben átveheted a város felett az irányítást azáltal, hogy megszerzed annak negyedei feletti uralmat.

Twilight Highlands-on Twin Peaks lesz a másik battlegrounds.[22]

A Cataclysm alatt elérhető battlegrounds-ok mind értékeltek lesznek, mint az arénák, így arénaként ugyanazon jutalmakat fogják nyújtani.

ArenákSzerkesztés

A kiegészítőben új arénák tervei szerepelnek.

Világi PvPSzerkesztés

Tol Barad lesz a nyílt PvP zóna hasonlóan Wintergrasp-hoz. Viszont Wintergrasp-pal ellentétben az új kiegészítő alatt Tol Barad lesz majd a legfőbb napi küldetések központja. A Tol Barad Prison-t megszerezve a játékosok további nagyon jövedelmező napi küldetésekhez férnek majd hozzá.

SzörnyekSzerkesztés

GallériaSzerkesztés

TervrajzokSzerkesztés

VideókSzerkesztés

World of Warcraft Cataclysm Hivatalos előzetes
World of Warcraft Cataclysm Trailer HD04:41

World of Warcraft Cataclysm Trailer HD

World of Warcraft: Cataclysm Előtte/Utána
World of Warcraft Cataclysm B roll04:32

World of Warcraft Cataclysm B roll

ReferenciákSzerkesztés

  1. ^ 1,0 1,1 Slide Presentation - Fourth Quarter and CY 2009 Results (PDF). Activision Blizzard. Retrieved on 2010-02-11.
  2. http://blue.mmo-champion.com/t/24690639017/cataclysm-alpha-has-begun/
  3. ^ 3,0 3,1 World of Warcraft: Cataclysm. Blizzard Entertainment Blizzard Entertainment. Retrieved on 2009-08-28.
  4. Ghostcrawler. World of Warcraft - English (NA) Forums -> Pets, Scaling, And 3.3. Archived from the original on 2009-10-08.
  5. Ghostcrawler (2009-11-18). Questions about Feral Tank in Cataclysm. MMO-Champion. Retrieved on 2010-02-11.
  6. Ghostcrawler (2009-10-29). Icewell Radiance is in!. MMO-Champion. Retrieved on 2010-02-11.
  7. Eyonix. World of Warcraft - English (NA) Forums -> Cataclysm Stat & System Changes.
  8. http://blue.mmo-champion.com/1/23425636414-cataclysm-stat--system-changes.html
  9. Bouboille (2009-08-22). Class Discussions Panel. MMO-Champion. Retrieved on 2010-02-11.
  10. Bouboille (2009-08-22). Blizzcon Day 2 - Game Systems Panel. MMO-Champion. Retrieved on 2010-02-11.
  11. Bouboille (2009-08-22). Blizzcon Day 2 - Open Q&A Panel. MMO-Champion. Retrieved on 2010-02-11.
  12. http://www.worldofwarcraft.com/cataclysm/features/hyjal.html
  13. Sablon:Blizzforumlink
  14. Tracey John (August 25, 2009 5:16 pm). Q&A: How Cataclysm Will Change WoW Forever. Wired.com. Retrieved on 2009-08-28.
  15. http://www.worldofwarcraft.com/info/underdev/3p9/echoisles.xml
  16. MMOcore (2009-08-21). World of Warcraft: Cataclysm :: New Zones :: New Class/Race Combos :: Blizzcon General Panel. YouTube.com. Retrieved on 2009-08-28.
  17. Sablon:Blizzforumlink
  18. cataclysmpreviewpanel_046.jpg (JPG). MMO-Champion. Retrieved on 2010-02-11.
  19. artpanel_081.jpg (JPG). MMO-Champion. Retrieved on 2010-11-02.
  20. http://www.worldofwarcraft.com/info/underdev/3p9/gnomeregan.xml
  21. ^ 21,0 21,1 Daniel Whitcomb (2009-09-27). Cataclysm starting zone lore and other new details revealed. WoW.com. Retrieved on 2010-02-11.
  22. http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=24702035296&postId=246996836533&sid=1#14

Külső hivatkozásokSzerkesztés

(angol)
(angol)
(angol)
(angol)
(angol) (angol)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki