Fandom

World of Warcraft Wiki

Zandalari Troll

834pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Zandalari Troll
Image of Zandalari Troll
Faj(s)

Zandalar Troll, Erdei Troll, Dzsungel Troll, Fagy Troll, Homok Troll

Hovatartozás

Független, a Mogu Birodalom Szövetségese

Helyszín

Zul'drak, Zul'aman, Zandalar, Pandaria

Történet

A Zandalarik voltak a legelsők, akik törzzsé szerveződtek Kalimdoron. Létrehozták városukat Zuldazar-t, melyben minden trollt szívesen láttak. A Zandalarik eszméje és felfogása is különbözik a többi trollétól. Békeszeretők és törvénytisztelők. Ők a troll kultúra őrzői. Ragaszkodnak a hagyományaikhoz. Idővel Zuldazar-t egyre több troll hagyta el, ezzel új államokat létrehozva. Ám a Zandalarik nem vesztek a feledés homályába. Továbbra is művelték a Loák szertartásait és felvirágoztatták kultúrájukat. A fejlettség  a külsőjükön is látszik. Ők a legrobosztusabbak a trollok közül. Testüket zöld bőr fedi, mely a végtagjaik hajlatain megkeményedik és sötétzöldre vált. Arcuk laposabb, emberszerűbb, ám az agyaraikat megtartották. Fülük hosszú,  orruk hegyes. Tartásuk kiegyenesedett, koponyájukban nagyobb agy lapul, mint bármelyik trolléban. Ők voltak az elsők, akik állatok befogására voltak képesek. Továbbra is tartják magukat az őslények, mint a Devilsaurok, Végzetszarvúak (Direhorn) és Égisikoltók (Skyscreamer) idomításához. Az állataikat csodás kőfaragásokkal díszítik fel és megáldják őket voodoo mágiájukkal. Egy nap szövetséget kötöttek a mogukkal és hajlandóak voltak segíteni nekik a pandarenek legyőzésében.
Zul4.1Trailer.jpg
A Krasarang Vadonban értek partot, ám az első összecsapás a Jáde Rengetegben volt. A Zandalarik nem csak létszám fölényben voltak, de denevérlovasaikon könnyedén végeztek a földön harcoló szerzetesekkel. Ám ekkor megérkezett Jiang és felhősiklója, Lo. Együtt megtanították a pandareneknek hogyan harcolhatnak a felhősiklók hátán és így létrejött a Felhősikló Rendje (Order of the Cloud Serpent). A rend segítségével könnyedén végeztek a Zandalarikkal, ám ellenségeik a vereséget nem felejtették el. Idővel bekövetkezett a Sundering, ám a troll mágusok egy óriási, mágikus barikáddal vették körül magukat, miközben a világ összeomlott. Szerencsére túlélték és továbbra is folytatták életüket. Elzártan voltak szigetükön Zandalar-on , a vulkánjuk, a Magamba társaságában. Csak néhány fagy troll volt a hegycsúcsokon és dzsungel troll az erdőkben (nem tudni hogyan kerültek oda). Idővel hallottak a gurubashik Loa tiszteletéről és örömmel látták, hogy ilyen eltökéltek. Azonban kiderült, hogy az általuk tisztelt Loa, Hakkar, akit Léleknyúzónak neveznek. Így Rastakhan Király vezetésével expedíciót indítottak a Folyótövis Völgybe és meggyőzték a troll törzseket a Hakkar elleni lázadásról. A próbálkozás sikeres volt és a troll törzsek legyőzték Hakkar és megidézőiket száműzték. Ezután a Zandalarik újra visszatértek otthonukba. Azonban később újra meg kellett jelenniük, mivel Jin'do, az Atal'ai papok vezetője meggyőzte a Gurubashi vezért, Mandokirt, hogy Hakkar segíthet egyesíteni a birodalmat. A Zandalari törzs ellentámadást szervezett Hakkar megidézésének megakadályozására, de első kísérletük, amelyben 5 loa - Bethekk, Hir'eek, Shirvallah, Hethiss és Shadra - legerősebb papjait küldték Hakkar követői ellen kudarcot vallot és az 5 pap maga is Hakkar szolgálatába állt. A második hullámba épp ezért bevonták az Szövetség és a Horda legerősebb harcosait is, akiknek sikerült végeznie az 5 átállt pappal, az Atal'aiokat vezető Jin'do the Hexxerrel, a Zul'Gurubot irányító Bloodlord Mandokirral és végül magával Hakkarral is. Legközelebb Zul'drakban tűntek fel, ahol megpróbálták megakadályzoni, hogy a drakkarik minden Loát feláldozzanak. A tervük sikerrel járt és megint eltűntek. Egy nap egy próféta érkezett Rastakhan-hoz, aki szörnyű véget jósolt Zuldazarnak és magát Zul-nak nevezte.
556px-Lei Shen.jpg
Több látomásáról is beszámolt például egy páncélos sárkányról, aki a földből tűnik fel és amerre jár pusztítás követi. Beszélt a tenger mélyéről áramló kígyószerű lényekról (nagák). Pár hónappal a Kataklizma előtt visszatért. Szakadt ruhája volt és botját a földhöz dobta. Óriási cunamikat és földrengést jósolt. Pár nap múlva Zandalar elkezdett süllyedni. A víz egyre feljebb és feljebb kúszott a városhoz, mígnem teljesen elérte azt. Zul könyörgött a zandalarikat vezető Zanchuli Tanácsnak, hogy hagyják el átkozott szigetük és keressenek új otthont és szavait meghallgatták. Másnap a hajók készen álltak az indulásra. Zandalar a szemük láttára pusztult el. Zul azt javasolta, hogy ideje lenne össze hívni a törzseket a hat évente rendezendő tanácsra, ahol megvitatják a trollok bajait. Zul a nem rég újraéledt Jin'do, a most választott Daakara és Vol'jin előtt felfedte terveit. Egyedül a Sötétlándzsa törzs nem örült a Zandalarik világháborúra való buzdításának így mérgesen hagyta el a tanácsot. Zul beváltotta terveit és Zul'aman, valamint Zul'gurub is készen állt a támadásra. Azonban Vol'jin pár kalandorral végzett a trollokkal és a Zandalarik kudarcot vallottak. Azonban nem adták fel. Segítettek a Dun Moroghban élő Fagybőrű (Frostmane) trolloknak fellázadni a törpök ellen, azonban Moira vezetésével őket is legyőzték. Ám a Zandalarik új otthont is találtak, Pandariát. Már régóta tervezték a bosszút és elérkezettnek látva az időt újra kapcsolatba léptek a mogukkal.
Gara'jal TCG.jpg
Elrabolták Lei Shen holttestét, majd felélesztették és együtt újra építették a Mennydörgő Palotát. A Horda és a Szövetség időben érkezett és együtt betörtek a Mennydörgő Szigetre (Isle of Thunder), majd kivégezték Lei Shen-t és az Idősek Tanácsát (Council of Elders), amelyben benne voltak a legnagyobb troll vezetők. Az Amanik újdonsült vezérét, Kazra'jint, a gurubashik új papnőjét Mar'li-t, valamint az ősi fagykirály, Malakkot és a sivatagi trollok eltűnt törzsfőnökét, Sul-t, a Sivatagirákot. Ott hunyt el Zul Próféta helyettese is, Gara'jal, a Lélekszövő. Ezzel a Zandalarik térhódítása kudarcot vallott. Azonban nem szabad jóhiszeműen azt gondolni, hogy nem találkozunk velük többet. Hiszen sem Rastakhannal sem Zullal nem volt eddig szerencsénk találkozni.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki